Bár a tavaly óta jelen lévő Team Lotus autói mindig gyorsabbak a vele egyszerre csatlakozott istállók, a Hispania és a Virgin autóinál, a csapat még mindig nem szerzett egyetlen pontot sem, és a középcsapatoktól egy körön még legalább fél másodperces lemaradásban van.
Gascoyne azonban bízik benne, hogy a Szingapúri Nagydíjon bevezetésre kerülő frissítéseik segítenek csökkenteni ezt a távolságot, és jövőre már - a Red Bulltól leigazolt új technikai igazgató, Mark Smith segítségével - rendes középcsapattá válhatnak.
"Azt mondtuk, hogy szeretnénk már idén a középmezőnyben versenyezni, de még nem vagyunk ott" - nyilatkozta Gascoyne az Autosportnak. "Valahol a senki földjén vagyunk."
"De nagyot léptünk előre idén, két másodperccel vagyunk a másik két új csapat előtt, de még mindig egy-másfél másodperccel le vagyunk maradva az előttünk lévő autóktól."
"Szép lenne, ha év végén már versenyezhetnénk ellenük, és elkaphatnánk a Williamst és a Toro Rossót. Aztán onnan kezdhetnénk a jövő évet. Meg tudjuk csinálni, hiszek benne."
"A hangsúlyt a nyári szünet után a következő évi autó fejlesztésére helyezzük át, ez megadja majd a kezdő löketet."
"Az idei autóval ellentétben - amely vadonatúj volt a 2010-eshez képest - a jövő évi az idei továbbfejlesztése lesz: ugyanaz a váltó, ugyanaz a tervezőcsapat, ugyanaz a motor. Azokra a részekre koncentrálunk, amelyek gyorsabbá tesznek minket ahelyett, hogy az egészet újra kellene csinálnunk."
Gascoyne azt is elárulta, hogy jövőre megkapják a Red Bull KERS-rendszerét, de változatlanul azt állítja, hogy jó döntés volt az idei évnek még KERS nélkül nekivágni - még ha a versenyautó emiatt lassabb is.
"Az egyetlen opciónk az lett volna, ha a Red Bull KERS-ét megszerezzük idénre, de látva az ő problémáikat a rendszerrel, azt hiszem, jól döntöttünk. A bevételeinkhez képest hatalmas forrásokat igényelt volna."
"Jövőre, ha már benne leszünk a középmezőnyben, szükségünk lesz rá. Mit ad ez neked? Három tizedet? Ez idén nem jelentett volna nagy különbséget nekünk, de jövőre, amikor már közöttük leszünk, szükségünk lesz rá."
A Red Bull egységét fogjuk használni jövőre, mert már most is az ő váltójukat használjuk, tehát ez az egyetlen logikus megoldás. A váltó az idei továbbfejlesztése lesz, de a KERS-csomag 2012-es lesz. Ezzel elégedettek vagyunk" - tette hozzá Gascoyne.