Forma-1-es körökben általánosan elfogadott vélemény szerint a Hungaroringen nagyon nehéz előzni. Éppen ezért a verseny végkimenetele szempontjából nagyon fontos a rajt. A csapatok görcsösen igyekeznek az időmérőn, és minden egyes megszerzett pozíciónak a szokottnál is jobban örülnek. Ha valaki mégis elrontotta a kvalifikációt, akkor a rajtnál van a legnagyobb esélye az előretörésre. Az idei azonban megint olyan év volt, amikor felborult az általános forgatókönyv, a rajtnál történtek nem számítottak szinte semmit.
Amikor a verseny előtt elkezdett szemerkélni, még senki sem sejtette, hogy pontosan milyen körülmények fogadják a versenyzőket az éles rajtnál. Kicsit vizes volt a pálya, de nem extrém módon. Ettől függetlenül dicséretes, hogy ennyire simán eljött a mezőny, nagyobb incidens nélkül.
Sebastian Vettel hozta a kötelezőt, jó ütemben mozdult meg, nem pörögtek ki túlságosan a kerekei, ezért a célegyenes végén maga választhatta meg, hol akar elfordulni. A koszosabb pályaoldalról rajtoló Lewis Hamilton viszont kicsit beragadt, így a nála egy lehelettel jobban induló Jenson Buttonnal jót küzdöttek az első féktávon. Hamiltonnak ráadásul fél szemmel Fernando Alonsót is figyelnie kellett, de jó féktávot választott.
Button a kelleténél egy kicsit jobban kihúzódott a bal oldalra: ilyenkor az ideális íven vett féktáv nem biztos, hogy kifizetődő. A brit az egyes kanyarban mégis jó érzékkel ráfordult Hamiltonra, aki csak annyi helyet hagyott maga mellett, hogy Buttonnak a vizes rázókövön kelljen kigyorsítania, ami elvileg lendületvesztéssel jár. Button mégis kitartott a kettes kanyarig, ott azonban túl óvatos volt, így Hamilton simán körbeautózta.
Szinte mindenki beragadt, aki a bokszutca fala mellett rajtolt
Mögöttük is érdekes csata alakult ki. Fernando Alonso már a rajt pillanatában átugrotta Felipe Massát, de az egyes kanyarhoz érve mind a ketten kicsit bizonytalanok voltak. Ez éppen elég volt Nico Rosbergnek, aki a féktávon kívülről megérkezett Massa mellé, majd a kigyorsításon zseniális manőverrel bújt ki Alonso mögül. A két Ferrari között alig volt egy autónyi rés, de Rosberg kigyorsítás közben is áthúzta ott az autóját. Kockázatos manőver volt, de szerencsére nem sérült meg semmi, ami szinte csodával határos.
Michael Schumacher rajtjára sem lehet panasz, ő is jól indult, majd a hétszeres világbajnok volt a legbátrabb a célegyenes végi féktávon. A kanyarból kifelé ő is zseniális érzékkel választott szűkebb ívet a kigyorsításra, így egyszerre ment el a két csúszkáló Ferrari mellett. A hármas kanyar után már Rosberget is támadta, de ott már nem volt jó pozíciója. Schumacher így is nagyot alkotott: a kilencedik helyről az ötödikre ugrott két kanyar alatt.
Ahogy minden páros rajtkockából induló, Mark Webber is beragadt egy kicsit az elején, de az ausztrál az első kanyarokban sem volt túl magabiztos. Így fordulhatott elő, hogy a Schumacher mögül kiválóan rajtoló és nagyon rövid féktávot vevő Paul Di Resta az egyes kanyarban kívülről körbeautózta, majd simán elment a kigyorsításnál. Adrian Sutil is a páros rajtkockák áldozata lett, rosszul indult, majd a célegyenes végén még túl tisztelettudó is volt, így kívülről elmehetett Paul Di Resta. Sergio Pérez a tizedik helyről szintén nem nyújtott maradandót, de legalább az első féktávon határozott volt.
Schumacher itt még hetedik, a kanyar után már ötödik
Összességében tehát elmondható, hogy a páros rajthelyek ezúttal nem hoztak szerencsét, azon az oldalon nem volt olyan jó a tapadás, de a végeredmény szempontjából ennek nem is volt túlságosan nagy jelentősége.