A Nemzetközi Automobil Szövetség szabályai miatt a Forma-1-en használt versenyüzemanyagok összetétele nagyban hasonlít a töltőállomásokon is kapható közúti üzemanyagra, így a Shell versenyüzemanyagának és a közúti üzemanyagának összetétele is szinte megegyezik.
Miután Fernando Alonso négy intenzív kört futott a fioranói pályán a 2009-es Ferrari versenyautóval, versenyüzemanyaggal hajtva, a leggyorsabb köreredménye 1:03,950 lett, majd kipróbálta a közúti (V-Power) üzemanyagot. Kissé meglepődött az eredményen, ugyanis "a standard ugyanolyan gyorsnak tűnt, mint a Forma-1-es üzemanyag".
Ezt a tényt alátámasztja az is, hogy a pilóta az egyenes pályaszakasz végén nagyobb végsebességet tudott elérni a versenyüzemanyaggal teljesített eredményhez képest. A versenyüzemanyaggal azonban a gyorsításnál mutatkoztak jobb eredmények a közúti üzemanyaghoz képest.
Alonso legjobb köre a közúti üzemanyaggal 1:04,850 volt, a két üzemanyag közötti különbség tehát csupán kilenc tizedmásodperc.