A Jornal da Tarde című brazil lap veterán Forma-1-es újságírója, Livio Oricchio úgy véli, Jenson Button azért nem jutott dűlőre a McLarennel szerződésének meghosszabbítása kapcsán, mert csak 2012-ig akar aláírni a csapathoz, hogy 2013-ban nyitva maradjon előtte a Ferrarihoz vezető út.
A paddockban általános meglepetéssel fogadták, hogy Button és a McLaren még mindig nem írták alá a megállapodást, holott nyilvánvalóan működik a kapcsolatuk, és elégedettek egymással. Egyes feltételezések szerint a versenyzőre rótt PR-kötelezettségek mértékéről alkudoznak, ami a McLarennél hagyományosan kardinális kérdés, bár a csapatfőnök Martin Whitmarsh a BBC-nek elismerte, hogy "nemcsak ennyiről van szó."
A McLaren nem rejtette véka alá, hogy hosszú távú szerződést szeretne kötni Buttonnal - akár Forma-1-es pályafutásának vége után is megtartva vele valamilyen kapcsolatot -, ami nem meglepő, ha Oricchiónak igaza van, és a Felipe Massa utódját kereső Ferrari is vadászik rá. "Button tökéletes Ferrari versenyző lenne" - írta. "Gyors, képes együtt dolgozni Fernando Alonsóval, és mindig az éllovasok között van. Ráadásul Alonso is támogatja."
Maga Button nem tagadta, hogy "gyerekként három csapatnál szerettem volna versenyezni: a Williamsnél, a McLarennél és a Ferrarinál." Ebből az első kettőt már kipipálhatja, csak a harmadik hiányzik az életrajzából. Ugyanakkor hozzátette: "Ettől még nem kellene feltétlenül a Ferrarihoz mennem, hogy valóra váltsam a gyerekkori álmaimat, mert ahogy felnő az ember, változnak az elképzelései. Elégedett vagyok, és ha ennél a csapatnál (a McLarennél) nyerném meg a világbajnokságot, még boldogabb lennék."
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo közben kijelentette, hogy a maranellói istálló problémáira nem Ross Brawn visszaszerzése a megoldás. "Felmerült Ross Brawn szerződtetése, de mindenki láthatja, hogy a Mercedesszel is mennyire meggyűlik a baja" - mondta Montezemolo a Corriere della Serának. "Mi inkább a stabilitást választottuk. Vajon ezt sajnálnom kellene? Nem, mert mindig ott vagyunk az éllovasok között. Leginkább a teszttilalom ártott meg nekünk, mivel a mi technikai kultúránk mechanikai jellegű, ellentétben a britekével, amely inkább az aerodinamikára épül."