A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt azt szeretné, ha a két másfél órás szabadedzés helyett 2012-től három, egyenként egyórás szabadedzést rendeznének a nagydíjak első napján. A délelőttin kifejezetten csak a tesztpilótáknak biztosítanának gyakorlási lehetőséget, értesült a Turun Sanomat című finn lap.
Az ötlet nem egészen új, hiszen 2004-től 2006-ig az első szabadedzésen három autóval vehettek részt a csapatok. Todt alighanem azt a problémát próbálja áthidalni, hogy amióta betiltották a szezon közbeni teszteket, a Forma-1-be törekvő fiatal versenyzők szinte egyáltalán nem jutnak gyakorlási lehetőséghez. A rendszert azonban körültekintően kellene kidolgozni, a tesztpilóták edzésén külön gumikat és motorokat biztosítva a csapatok számára, hogy a csapatok spórolás címén ne maradjanak végig a garázsban.
Már arról is elkezdtek kiszivárogni a hírek, hogy kik lehetnek esélyesek vezetni az egyes istállóknál: a McLaren valószínűleg Gary Paffettet, a Ferrari Jules Bianchit, a Mercedes pedig Christian Vietorist szerepeltetné, aki idén a DTM-ben és a GP2-ben indul.