Habár a Williams idén már ugyanúgy elektromos rendszerű, azaz a fékezésnél felszabaduló mozgási energiát elektromos energiává átalakító, és azt akkumulátorokban tároló KERS-t használ, mint a többiek, a csapat 2009-re eredetileg egy lendkerekes változatot fejlesztett. Ezt élesben sohasem vetették be, de így sem került a kukába, mivel egy Porsche 911 GT3R Hybridbe szerelve a pályán is sikert arattak vele a hosszútávú versenyeken.
A Williams még 2008 márciusában vásárolt meg egy hibrid technológiákra szakosodott céget, az Automotive Hybrid Powert, amit azóta Williams Hybrid Power névre keresztelt át, 2009 végén Katarban létesítve számára kutatóközpontot. Ott úgynevezett "mágnesesen töltött kompozit" (MLC) technológiát dolgozott ki, amely lehetővé teszi, hogy a forgó lendkerék a szokásosnál több energiát tároljon el.
A Williams most a Kinetic Traction Systemsszel (a KTSi-vel) kötött hosszútávra szóló megállapodást, azt tűzve ki célul, hogy az európai, közel-keleti és indiai piacon széles körben elterjessze a lendkerekes regeneratív rendszereket a vasúti alkalmazásokban, sőt, az elektromos hálózatokban is. Az energiát lendkerékkel tárolni lényegesen kevésbé környezetszennyező megoldás, mint akkumulátorokban, azokból ugyanis idővel veszélyes hulladék lesz.
A Williams ipari alkalmazású KERS-e
"Az együttműködésünk a Williams F1 technikai felkészültségét és a lendkerekes rendszerek tervezése és fejlesztése terén szerzett tapasztalatát ötvözi a KTS-i vasúti és elektromos hálózati alkalmazásokhoz kidolgozott technológiájával" - mondta Alex Burns, a Williams Hybrid Power vezérigazgatója. "Mivel mindkét cég a közös MLC-technológiát felhasználva értékesít lendkerék alapú regeneratív rendszereket, logikus volt, hogy a műszaki, fejlesztési és marketing területeken is egy irányba haladjunk."
Az autósport az utóbbi időben egyre erősebben igyekszik promótálni a különféle zöld technológiákat. Silverstone éppen a napokban jelentette be, hogy a pálya környékén két töltőállomást létesített, ahol bárki ingyen feltöltheti elektromos autójának akkumulátorát, s így durván 90 kilométeres távolságon belülről fennakadás nélkül elérhet a helyszínre.
A FondTech pedig hároméves fejlesztés után ma jelentette be, hogy elkészült teljesen elektromos hajtású formaautójával, az E-11-gyel, amely 2012 elején gyártásba is kerül. A 0-ról 200 km/órás sebességre 3,2 másodperc alatt felgyorsuló, 240 km/órás végsebességre képes, négykerék-meghajtású autónak a tervezője, Jean-Claude Migeot - aki a Forma-1-ben a Renault-nál, a Ferrarinál és a Tyrrellnél dolgozott - egy, az F3 szintjén álló versenysorozatot képzelt el. Az E-11 aerodinamikája egy jelenlegi F3-as autó leszorítóerejének durván csak 70 százalékát képes előállítani, viszont cserébe 60 százalékkal kisebb a légellenállása. Az energiát három, közvetlenül a pilótaülés alatt elhelyezett lítium-ion akkumulátorcsomag tárolja.