A Pirelli nyilvánosságra hozta, hogy milyen gumikat fog szállítani a Forma-1-es csapatoknak az év utolsó három versenyére, vagyis az Indiai, az Abu-Dzabi és a Brazil Nagydíjra.
A legérdekesebb gumipárosítás az indiai versenyen vár a mezőnyre, ott ugyanis szokatlan módon a lágyabb keverék lesz az elsődleges , a keményebb pedig az opciós. Elsődleges keveréknek a lágy gumikat választotta a Pirelli, ráadásul minden pilóta 5 helyett 6 szettet kap belőlük (ami egyébként logikus, hiszen az elsődleges keverékből mindig 6 szett jár egy hétvégére). Ez egyben azt is jelenti, hogy az eddigiekkel ellentétben pénteken a versenyzők egy helyett két szett lágy gumit, viszont csak egy keményet használhatnak majd fel.
A Pirelli szerint a tapadós gumik segítenek majd a pilótáknak abban, hogy minél jobban megismerhessék a vadonatúj újdelhi pályát, ráadásul csökkenti a veszteségeket is, hiszen a legtöbb versenyhétvégén a csapatok a keményebb keverékből egy szettet általában fel sem használnak.
További érdekesség, hogy az opciós gumi az a kemény keverék lesz, amelyről a Pirelli korábban azt mondta, idén már nem fogják bevetni. Paul Hembery, a cég motorsport-igazgatója ezt a döntést szintén az új körülményekkel magyarázta: "Az indiai pálya teljesen ismeretlen a csapatok számára és nekünk is; azért visszük el a legtartósabb abroncsunkat, hogy minden eshetőségre felkészüljünk."
Az utolsó előtti futamon, Abu-Dzabiban helyreáll a megszokott rend, a közepes keverék lesz az elsődleges, a lágy pedig az opciós. Az interlagosi szezonzáróra szintén ezt a kombinációt szállítja a Pirelli. "A közepes és a lágy keverék párosítása már több szoros versenyt eredményezett, sok előzéssel és érdekes bokszstratégiákkal" - indokolta a választást Hembery.