Amióta tavaly betiltották a futam közbeni tankolást, a kerékcserék gyors lebonyolítása a korábbinál is fontosabbá vált, mivel ez lett a bokszkiállások hosszát leginkább meghatározó tényező. A csapatok ezért különféle trükkökkel igyekeztek még hatékonyabbá tenni a műveletet, optimalizálva az elvégzéséhez szükséges mozdulatsort, az autó pontos megállását elősegítő módszereket is kidolgozva.
Ennek köszönhető, hogy a szerelők nem ritkán három másodperc alatt végeznek a kerékcserével, ami éles helyzetben bravúros eredménynek számít. A Mercedes most publikált elemzéséből azonban kiderül, hogy a csapatok között ezen a téren is kemény küzdelem zajlik, amelyből - nem túl meglepő módon - éppúgy a Red Bull kerül ki győztesen, mint a világbajnokságból.
A statisztika elkészítéséhez a bokszutcában eltöltött teljes időt vették alapul, azt ugyanis a kerékcserék hosszával ellentétben nem csapatonként, hanem központilag mérik, ezért megbízhatóbb adatnak számít. Kiderült, hogy a szezon eddigi tizenhét versenyéből nyolcban a Red Bullé, hétben pedig a Mercedesé volt a legrövidebb bokszkiállás. Íme a teljes lista:
1. Red Bull - 8
2. Mercedes - 7
3. McLaren - 1
4. Ferrari - 1
Ha nem a legrövidebb bokszkiállást, hanem a bokszkiállások átlagos hosszát vesszük számításba (figyelmen kívül hagyva a javítást is magába foglaló, tehát szükségképpen hosszabb kiállásokat), hasonlóan alakul a rangsor: a küzdelmet ismét a Red Bull nyeri kilenc győzelemmel, majd öttel a Mercedes következik:
1. Red Bull - 9
2. Mercedes - 5
3. McLaren - 2
4. Force India - 1
Ennél is pontosabb eredményt ad, ha azt nézzük meg, hogy a csapatok bokszkiállásai átlagosan mennyivel voltak hosszabbak az adott futam leggyorsabb kiállásánál. A tizenhét futamra vetítve így a Red Bull és a Mercedes holtversenyben vezeti a listát, ismét a McLarent és a Force Indiát előzve meg:
1. = Red Bull
1. = Mercedes
3. McLaren +0,3 mp
4. Force India +0,4 mp
5. Ferrari +0,5 mp
6. Renault +0,9 mp
7. Williams +1,1 mp
8. = Lotus +1,3 mp
8. = Sauber +1,3 mp
8. = Toro Rosso +1,3 mp
11. Virgin +1,6 mp
12. HRT +3,2 mp
Ha nem számítjuk a 25 kiosztott büntetést, a szezon során eddig 988 bokszkiállást bonyolítottak le, ami már elég nagy minta ahhoz, hogy reális képet fessen a csapatok közötti erőviszonyokról. A statisztikából így az derül ki, hogy a Red Bull és a Mercedes a kerékcserék terén kiemelkedően hatékony a többiekhez képest. A legtöbb kiállás (85) egyébként a Hungaroringen volt, majd Isztambul (80) és Barcelona (77) következik, míg a lista alján Monza (35) van.
A Mercedes kiszámolta azt is, hogy a sportfelügyelők idén összesen 49 büntetést osztottak ki, beleértve 8 megrovást, 2 kizárást, 21 bokszutcai áthajtást és 4 stop&go-t.