A két héttel ezelőtti Indiai Nagydíj pénteki edzésnapján nagy feltűnést keltett, hogy Felipe Massa Ferrarijának első vezetőszárnya terhelés alatt vadul csapkodni kezdett, és a külső széle néha még az aszfaltra is leért menet közben, látványos szikrákat vetve. Az aerodinamikai elemet a szombat délelőtti edzés során levették az autóról, és egy másik - merevebb, de külsőre ugyanolyan - változatot szereltek fel helyette, amelyet azonban Massa az időmérőn összetört, ezért kénytelen volt mégis a lifegő szárnnyal versenyezni.
A szárny viselkedése állítólag a Ferrarit is meglepte, mert Fernando Alonso már az eggyel korábbi versenyen, Koreában is ugyanolyat használt, az mégsem csapkodott annyira. A probléma abból eredhetett, hogy a hajlékonyságot az egyes szénszálas rétegek trükkös elrendezésével érik el, amihez rengeteget kell kísérletezni - a technikai szakíró, Craig Scarborough szerint ez a műhelyben dolgozó szakemberek számára "rémálom", és gyakran hetekig tart. Másrészt a szárny, mint az F1-es karbonelemek általában, aprólékos kézimunkával készül, ezért nehéz biztosítani az egyenletes minőséget.
A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry is úgy véli, csupán gyártási hibáról van szó. "A legutóbbi fejlesztés, amelytől mostanában javult a teljesítményünk, az új, először Koreában kipróbált első vezetőszárny volt. Indiában már mindkét autónkon bevetettük" - idézi Fryt a Ferrari honlapja. "Ez nagyon érdekes újítás, mivel megváltoztatja az autó jellemzőit, és kétségkívül nagy kihívás kihozni belőle a maximumot. Ennek ellenére már rövid távon is gyorsabbak lettünk tőle."
A hajlékony szárny Massa Ferrariján
"Az Indiában használt szárnyak egyikével volt egy minőségi probléma, de Abu-Dzabiba is ugyanazt a változatot visszük el, miután a legutóbbi versenyen megfigyeltük a viselkedését, és komoly erőfeszítéseket tettünk annak érdekében, hogy bizonyos tulajdonságait megváltoztassuk, mielőtt ezen a hétvégén a versenyzőink ismét kipróbálják."
A hajlékony első szárny már tavaly óta a technikai slágerek közé tartozik, mivel ha közelebb van az aszfalthoz, általában véve nagyobb leszorítóerőt fejt ki. Feltételezések szerint ez a Red Bull aero-hatékonyságának egyik kulcsa is, a rugalmasságot azonban nem könnyű úgy elérni, hogy az elem közben átmenjen a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) statikus terhelési tesztjén. A Massa autójára szerelt, feltehetően gyári hibás szárny viselkedése azért volt különösen szokatlan, mert nagyobb frekvenciával és amplitúdóval rezgett a megszokottnál.