Csütörtöki, Genfben tartott ülésén a Formula One Commission állítólag úgy döntött, továbbra sem engedélyezi, hogy a csapatok a motorokhoz és a sebességváltókhoz hasonlóan magukat az autókat is adják-vegyék egymás között.
Ez lehetőséget adna a kisebb istállóknak arra, hogy önálló fejlesztés nélkül, olcsón jussanak kasztnihoz, ahogy az korábban évtizedekig szokás volt. Ám így a rosszabb infrastrukturális és anyagi lehetőségekkel rendelkező konstruktőrök hátrányba kerülnének azokhoz az ellenfeleikhez képest, amelyek egyszerűen megvásárolják az autót valamelyik nagyobb csapattól.
Két alakulat - a Ferrari és a Toro Rosso - a hírek szerint mégis azért lobbizott, hogy engedélyezzék az ügyfélautók használatát. Az STR-t különösen érzékenyen érinti a kérdés, mivel régebben mindig a Red Bull korábbi autóját alakította át és versenyeztette, de 2010-től önálló konstruktőrré kellett válnia a hatályba lépő szabályok miatt.
A csapatfőnök Franz Tost azonban a Sportwochének azt mondta, "nehéz eldönteni, hogy tulajdonképpen mi volt az oka annak a szabályváltoztatásnak. Látjuk, hogy manapság a nagyvállalatok is együttműködésbe kezdenek, mert gazdasági szempontból ennek van értelme. A Forma-1-ben mégsem engedélyezik a csapatok közötti együttműködést, ami szerintem teljesen rossz irány."
Ennek ellenére úgy tűnik, a 26 tagú Formula One Commission - amelyben a csapatoknak is vannak képviselőik - nemcsak elvetette az ügyfélautók ötletét, hanem még szigorította is az istállók közötti technikai együttműködésre vonatkozó szabályokat. Ez negatívan érintheti például a Force India és a McLaren partneri viszonyát is.