Bár ez a formaautók kultúrájával alapvetően ellenkezne, mostanában többször felmerült, hogy a versenyzők védelme érdekében az F1-es pilótafülkékre is tetőt kellene építeni. A témában a Nemzetközi Automobil Szövetség biztonságtechnikával foglalkozó intézete, az FIA Institute is folytat kutatásokat, amelyeknek 2009-ben új lendületet adott, hogy Henry Surtees egy F2-es versenyen a fejének csapódó kerék miatt szenvedett halálos balesetet, és a Hungaroringen Felipe Massa is életveszélyesen megsérült, amikor fejbe találta egy, a pályán pattogó rugó.
Egy 30 éves lengyel dizájner, az autóipari "virtuális tuningokra" szakosodott Iacoski - valódi nevén Jacek Kolodziejczyk - megálmodta, hogyan festene egy Forma-1-es autó zárt pilótafülkével. A FX-i1 koncepció 2009 óta készülő tervéhez egy Ferrarit vett alapul, de futurisztikus szemlélettel némileg továbbgondolta a jelenlegi autók technikáját. A félig vadászrepülőkéhez, félig sportkocsikéhoz hasonló tető kialakítása során több versenyző - Mark Webber, Adrian Sutil, Timo Glock, Sebastian Vettel és Nico Rosberg - tanácsaira támaszkodott. Az üvegre azért írta Robert Kubica nevét, mert a honfitársaként ő a kedvenc versenyzője, és szeretné, ha egyszer Fernando Alonso csapattársa lenne a Ferrarinál.