Az idei szezon legtöbb futama meglehetősen izgalmasra sikeredett, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy az idén beszállt új gumiszállító, a Pirelli más megközelítést alkalmazott, mint a korábbi beszállító Bridgestone. Az új abroncsok gyorsabban koptak a régieknél, ráadásul a kopásuk sem egyenletes, mert hirtelen jön el az pont, amikor drasztikusan veszítenek a tapadásból. Nem is győzték kommunikálni a szezon első felében, hogy ez nem azért van így, mert nem tudnak tartós gumikat gyártani, hanem szándékosan, az izgalmak fokozása végett (akit bővebben érdekel a téma, olvassa el a Pirelli motorsport igazgatójával, Paul Hembery-vel a Magyar Nagydíjon készített interjúnkat).
A német Auto Motor und Sport c. lap szerint a Pirelli nem elégedett meg az idei eredményekkel, jövőre még több izgalmat csempésznének a versenyzésbe azzal, hogy még puhább keverékeket készítenek. Ezzel alighanem feladják majd a leckét a mérnököknek, akik már a 2012-es autókat tervezik.
"Láthatjuk, hogy a bokszkiállások száma csökken" - nyilatkozta Hembery. "A versenyzők jobban bánnak a gumikkal, a mérnökök jobb beállításokat találtak, a gumikat egyre jobban megtanulják kezelni."
"Meg kell próbálnunk ezeknek a srácoknak újra 'kemény diót' adni, hogy megint feltörjék. Hembery azt is elárulta, hogy az új kemény gumi nagyjából olyan lesz, mint amit ma közepesként ismert keverék.
Abu-Dzabiban a csapatok pénteken kipróbálhattak egy új lágy keveréket is. "Valami ilyesmi lesz jövőre a közepes" - mondta Hembery, majd hozzátette, hogy még puhább keverékeken is dolgoznak.
A Pirelli jelenleg azzal a problémával küzd, hogy nincs olyan autója, amivel megfelelően tesztelhetné az új gumikat. Az ideieket tavaly még a 2009-es Toyotán kísérletezték ki, de az az autó már a múzeumban van, így sürgősen keríteniük kell egy új versenyautót.
"Kértük a csapatokat, hogy álljanak elő egy megoldási javaslattal, de jelen pillanatban még nincs ilyen. Ezek az autók folyamatosan fejlődnek, valahogy tartanunk kell velük a lépest" - tette hozzá Hembery.