A csapatok, a promóterek és a beszállítók képviselőinek részvételével felálló, 26 tagú Formula One Commission csütörtökön ülésezik Genfben, hogy a Forma-1 jövőjét érintő kérdésekről tárgyaljanak. Bár az ülést eredetileg azért hívták össze, hogy a nevüket megváltoztatni kívánó csapatok - a Renault, a Lotus és a Virgin - kérelmét megvitassák, időközben bővült a tisztázásra váró kérdések listája.
A testület megvitatja a két bizonytalan jövőjű versenyhelyszín, Korea és Bahrein helyzetét, valamint az időmérő edzésen érvényes gumiszabályokat is átbeszélik. Ezen kívül tisztázzák a csapatok közötti információátadás és technikai együttműködés részleteit is, miután a hírek szerint egyes csapatok arra gyanakodnak, hogy a McLaren kapcsolata a megengedettnél szorosabb a Force Indiával és a Virginnel. Bár az érintett istállók tagadják, hogy megszegnék a Concorde Agreementben rögzített szabályokat, a Mercedes csapatfőnöke elismeri, hogy szükség van az előírások tisztázására.
"A motoron és a váltón kívül mindent saját magunknak kell elkészítenünk" - idézi az Autosport Ross Brawnt. "Minden mást a csapatnak kell megépítenie, az tehát nem fordulhat elő, hogy egy szárny vagy egy felfüggesztés tervrajzát az egyik istálló eladja egy másiknak. Ez egyértelműen szerepel a Concorde Agreementben, és úgy gondolom, a csapatok be is tartják ezt - ennek ellenére nyilvánvaló, hogy vannak olyan részei az egyezménynek, amelyek nem teljesen egyértelműek."
A technikai együttműködéssel kapcsolatos legfőbb napirendi pont a más csapatoktól vásárolt ügyfélautók kérdése. Az istállók véleménye megoszlik a témában, Martin Whitmarshhoz hasonlóan Brawn is úgy gondolja, hogy a bevezetésük veszélyes lehet az F1 szempontjából.
"Egyszerűnek tűnik, hogy építsünk egy harmadik autót, majd adjuk el egy másik csapatnak" - nyilatkozta. "Ha azonban ez az istálló egy versenyképes autót használhat, ráadásul sokkal kevesebb pénzért, mint azok, akik maguk építettek autót, a konstruktőrök ki fognak szállni, mert nem lesz értelme saját autót készíteniük. Nem szeretnénk, hogy ez megtörténne."
"A Forma-1 számára fontos, hogy különböző konstruktőrök és gyártók vegyenek részt benne" - folytatta. "Évek óta ez az F1 egyik legjellegzetesebb sajátossága. Úgy gondolom, hogy meg kell vitatnunk ezeket a felvetéseket, de én nagyon óvatos lennék az autók eladásának lehetőségével kapcsolatban."
Brawn szerint az ügyfélautók engedélyezésével az is előfordulhatna, hogy kettészakad a mezőny. "Ha a legjobb autót más csapatoknak is eladnák, az káros lenne a többi istálló szempontjából. Nagyon, nagyon óvatosan kell döntenünk ezekről a megoldásokról" - figyelmeztetett.