A Mercedes számára nem a várakozásoknak megfelelően alakult a 2011-es szezon: a tavaly szerzett három dobogós helyezésük után idén egyszer sem tudtak felállni a pódiumra, a konstruktőrök világbajnokságában pedig 49 ponttal kevesebbet szereztek, mint 2010-ben. A németek különösen az idény elején maradtak el az élmezőnytől, a téli teszteken ugyanis nem a megfelelő taktikát választották: az első futamra szánt fejlesztési csomagot csak az utolsó gyakorláson próbálták ki.
Ross Brawn elárulta, a Mercedes tanult az idei esetből. "Nem hiszem, hogy ez volt a legmegfelelőbb hozzáállás, különösen azért, mert csak három téli teszt állt a rendelkezésünkre. Azt hiszem, 2012-ben nem ezt a mintát fogjuk követni" - idézi a csapatfőnököt az Autosport.
"Nem volt világos, hogy az új fejlesztések javítanak vagy rontanak-e a helyzeten. Egy ideig nem igazán tudtuk, hogy mit is kellene tennünk" - folytatta Brawn. "Meg kellett várnunk a következő fejlesztési csomagot, amely elég sok újítást foglalt magába, például új karosszéria elemeket. Ettől függetlenül úgy gondolom, a Pirelli miatt fontos volt, hogy minél előbb kipróbáljuk az autót."
Brawn szerint a balul sikerült téli tesztelés rányomta a bélyegét a Mercedes szezonjának első felére is, utána azonban hasonló ütemben tudtak fejlődni, mint a mezőny legjobb csapatai. "A szezon elején nyilvánvalóan volt pár problémánk az autóval, ezért sok mindent újra kellett szerveznünk" - magyarázta. "A mostani autónkkal tavaly futamokat nyertünk volna, most azonban nem volt elég jó a tempónk - ennyire gyors a fejlődés üteme."
"Az idénykezdet meglehetősen nehéz volt, nagy erőfeszítéseket tettünk és sok pénzt költöttünk annak érdekében, hogy kijavítsuk az autó hibáit" - árulta el. "Miután sikerült helyretenni a dolgokat, egy másodperces lemaradásunk volt az élcsapatokhoz képest. Ez a különbség a szezon második felében végig stabil maradt, nagy erőfeszítések árán - ők ugyanis a futamok többségén új fejlesztéseket raktak az autóra."
A márciusi szezonkezdet előtt 2012-ben is csak három februári teszten lesz lehetőség a gyakorlásra, azonban az első európai futam előtt, májusban Mugellóban is körözhetnek majd a csapatok.