Az Autosport értesülései szerint a Lotus-Renault-tól függetlenül valójában már a Ferrari is kifejlesztette saját, reaktív felfüggesztését, és csak arra vár, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályosnak minősítse.
A napokban vált széles körben ismertté, hogy a Lotus olyan rendszert fejlesztett, amely a féknyomás növekedését kihasználva megakadályozza az autó előre bólintását a féktávokon, s így állandóan tartja a hasmagasságot, ami aerodinamikailag és a stabilitás szempontjából is előnyös. Bár a Ferrari változata még az FIA asztalán van, várhatóan jóváhagyják, és akkor a csapat már azzal kezdheti meg a 2012-es előszezoni tesztelést.
Az istállót irányító Stefano Domenicali a Ferrari szokásos téli sajtórendezvényén, Madonna di Campiglióban elárulta, hogy az idei autójuk újszerű lesz, de "nem túl csinos", ami azonban az elnök Luca di Montezemolo szerint nem probléma. "Szeretném, ha kifejezetten ronda lenne. Ezt provokációnak szánom, és úgy értem, hogy inkább győztesnek kell lennie, illetve szimpatikusnak: tudnia kell mosolyogva nyerni" - mondta.
Montezemolo hozzátette, hogy Felipe Massának mentálisan és fizikailag alaposan fel kell készülnie az előtte álló, sorsdöntő évre, melynek végén megválhatnak tőle, ha nem teljesít elég jól. "Remélem, ez az autó jobban fog passzolni a vezetési stílusához, részben a lágyabb gumiknak is köszönhetően" - mondta. "Fernando (Alonso)? Szerintem neki van joga gyorsabb autót számon kérni rajtunk."
Maga Alonso azt állította, sem optimistának, sem pesszimistának nem tartja magát a közelgő szezonnal kapcsolatban. "Láttam az autót a szélcsatornában, láttam a fejlesztési terveket, ezek azonban csak számok és sorok egy számítógép képernyőjén. Arról fogalmam sincs, hogyan fog teljesíteni" - ismerte el. "Valószínűleg csak két-három verseny után fogjuk biztosan látni, hogy mennyit ér."
Alonso úgy véli, az új technikai igazgató, Pat Fry vezérlete alatt a Ferrari már minden területen fejlődött. "Amikor Pat megérkezett hozzánk, megpróbált változtatni bizonyos dolgokon, és meglepődött azon, ahogy a Ferrari működik" - magyarázta. "De az ő másfajta szemléletét és tapasztalatait a miénkkel kombinálva szerintem maximálisan ki tudjuk használni a lehetőségeinket. A csapat az elmúlt hónapokban már hatékonyabban dolgozott."
Az új, állítólag 663 belső kódjelű Ferrari a Turun Sanomat értesülései szerint először megbukott az FIA kötelező töréstesztjén, ezért azóta megerősítették. Ettől az évtől kezdve az autóknak már a tesztelés kezdete előtt át kell esniük a terhelési próbákon.