Jenson Button és Lewis Hamilton leplezte le újságírók előtt az MP4-27-est
(Kattintson a képre a galériához!)
A csapat minden vezetője hangsúlyozta a bemutatón, hogy ezzel az autóval csakis a győzelem lehet a céljuk. Tavaly a roppant gyenge szezon előtti tesztidőszak után egyetlen csapatként tudták valóban megszorongatni a Red Bullt, végül másodikként végeztek a bajnokságban, a szezon közben hat győzelmet szereztek.
Paddy Lowe, a McLaren technikai igazgatója elárulta a bemutatón, hogy a minden részletében megújított autó kívülről a tavalyi MP4-26 evolúciójának tekinthető, amelyet természetesen az új szabályok (hátul fönt kivezetett kipufogó, alacsonyabb orrkúp) figyelembe vételével terveztek meg. Belül viszont szinte minden új, kivéve néhány alkatrészt az üzemanyag-ellátó rendszernél. Sok időt töltöttek az oldaldobozok és a hátsó rész tervezésével, de Lowe szerint az idei szabályváltozások nem olyan jelentősek, hogy forradalmi változtatásokat kellett volna végrehajtaniuk. A Lotus által kifejlesztett, és később több másik csapat által is lemásolt aktív futóművet meg sem próbálták az új autóba beépíteni, mert sejtették, hogy illegálissá fogják minősíteni.
Minden alkatrészt optimalizáltak, a cél az volt, hogy mindenből 1-2 százalékkal jobb teljesítményt préseljenek ki, mert ez összességében sokat javíthat az autó sebességén. Lowe szerint már a szezon elején versenyképesek szeretnének lenni. Arra a kérdésre, hogy mekkora a tengelytáv, nem válaszolt a technikai igazgató, csak annyit mondott, hogy hasonló a tavalyihoz.
A képek alapján az látható, hogy az új modellen elvetették a különleges, U alakú oldaldoboznyílásokat, mostantól egyszerűbb, trapéz alakú nyílásokon áramlik be a levegő a kevésbé formázott oldaldobozokba. Erre a változtatásra a kipufogószabály megváltoztatása miatt volt szükség. Elegánsabb az összhatás, mint korábban, több az ívelt vonal és letisztultabbak lettek a felületek.
Valamivel íveltebb lett az autó orrkúpja (a tavalyi szinte teljesen egyenes volt), alacsonyabb az orrvég, és a vezető feje mögötti területet is egyszerűsítették, eltűnt a második légbeömlő a pilóta feje mögül. Teljesen új a hátsó szárny is, megtalálható rajta a harmadik, középen lévő hosszanti elem, amelyhez hasonló a tavalyi szezon második felén már látható volt a régin is.
Tim Goss főmérnök elárulta, hogy nagy kihívás volt az első és a hátsó tengelyek tapadásának összehangolása, mert idéntől hátul jelentősen csökken a leszorítóerő a befújt diffúzorok betiltása miatt. Teljesen áttervezték a hátsó fertályát az autónak, az új, hűtőbordákkal ellátott motortakaró lemez jobban összeszűkül a hátsó szárny előtt, ettől "csinosabb" lett Goss szerint. Azt is elárulta, hogy már megvannak az első tervek az első és a hátsó szárny, a padlólemez és a karosszéria továbbfejlesztésére.
Martin Whitmarsh csapatfőnök hangsúlyozta, hogy az első versenyig, az Ausztrál Nagydíjig még sok dolog változni fog az MP4-27 külsején, de év közben is versenyről versenyre építenek majd bele új alkatrészeket. Whitmarsh szerint tavaly bebizonyosodott, hogy a McLaren tud a leggyorsabban fejleszteni az istállók közül. Ez, és egy jó kiindulási alap elég lehet a csapatfőnök szerint ahhoz, hogy végre megszerezzék a bajnoki címet. Elárulta azt is, hogy a szép pillanatok ellenére nagyon frusztráltnak érezték magukat az elmúlt szezonokban, ezen most mindenképpen változtatnának.
Egy újságírói kérdésre azt is elárulta, hogy a McLaren nem tervezi azt, hogy a Ferrarihoz hasonlóan saját motort fejlesszen, és komplett Forma-1-es gyárrá váljon; sem rövid, sem hosszú távon. Nagyon meg vannak elégedve motorszállító partnerükkel, a Mercedesszel, akikkel már 18 éve dolgoznak együtt.
Martin Whitmarsh csapatfőnök a pilótáival
Whitmarsh arról is beszélt, hogy nem fognak a szezon előtti teszteken a szponzoroknak autózni, azaz nem fogják mesterségesen felgyorsítani az autóikat, hogy jobb színben tűnjenek fel a támogatóik előtt. Jerezben és a többi teszten az adatgyűjtés, a finomhangolás és a minél több kilométer megtétele lesz a cél. A csapatfőnök szerint a valós erőviszonyok csak az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén fognak kiderülni. Azt is elárulta, hogy már nagyon várja, hogy visszatérjenek az Egyesült Államokba (az idén rendezik az első versenyt a jelenleg még építés alatt álló texasi pályán, Austinban - a szerk.). Véleménye szerint egy új futam előtt sokkal több munkára van szükség az Egyesült Államokban, mint Európában, mert a tengerentúlon kevésbé ismerik a sportágat, és kisebb az érdeklődés iránta.
A versenyzők első benyomásairól itt olvashat.