A Red Bull első tesztnapja nehezen indult - a hátsó szárnyak késve ékeztek meg a jerezi pályára -, de a csapatnak végül sikerült teljesítenie a tervezett programot, és optimistán nyilatkoztak az új autóról. Az RB8-at a teszt első két napján Mark Webber vitte pályára. Az első napot a negyedik helyen zárta, szerdán viszont ő közelítette meg legjobban a tavalyi autóval köröző Michael Schumacher idejét.
Bár a köridőknek még nem tulajdonít nagy jelentőséget, Webber úgy érzi, idén is versenyképes autót építettek. Szerinte az elmúlt két évben világbajnoki címet szerző Red Bullt a szabályváltoztatások sem zavarták meg. "Az autó koncepciója elég nagy változáson esett át, főleg a befújt diffúzor tilalma miatt. Az élcsapatok tavaly már jól értették a rendszer működését, most viszont mindent elölről kellett kezdenünk" - magyarázta, majd arról beszélt, milyen változásokat érzékelt. "Fékezés közben máshogy viselkedik az autó, és a motort is másképp használjuk - lényegében az aerodinamika része lett."
"Rendkívül erős a csapatunk, nagyszerű srácok dolgoznak itt, és folyamatosan alkalmazkodunk az új szabályokhoz. Ez az első versenyképes évünk, 2009 óta így van" - folytatta az ausztrál, aki az ellenfeleket sem írja le. "Tudjuk, hogy a Ferrari és a McLaren erős lesz, és a Mercedesről sem szabad megfeledkezni - bár még nincs itt az új autójuk, Barcelonába már elhozzák."
Webber elárulta, "nem érték nagy meglepetések" az autóval kapcsolatban, ennél többet azonban még nem tud elárulni. "Már van elképzelésünk arról, hogy milyen köridőkre képes az autó. Ilyenkor azonban még egyszerre vagyunk izgatottak és idegesek. Melbourne még messze van, nem szabad elbíznunk magunkat. Tapasztalt csapatként tudjuk, hogy a téli teszteken látottakból nem szabad komolyabb következtetéseket levonni" - jelentette ki.
Sebastian Vettel csütörtökön idén először vezette az új autót, szerinte még túl korai véleményt mondani arról, hogy mennyire versenyképes a Red Bull RB8. "Magunkra kell figyelnünk, a saját autónkra kell koncentrálnunk. Alig van idő arra, hogy azt nézzük, a többiek mit csinálnak" - nyilatkozta a 96 kört teljesítő német. "Most még várunk a Mercedesre, aztán egy kicsit többet fogunk tudni, de az már most látszik, hogy megint nagyon szoros lesz, ha nem szorosabb, mint tavaly."
"Két hónapja nem ültem autóban, beletelt pár körbe, mire felvettem újra a ritmust. Az autó jónak érződik" - nyilatkozta a nap végén. "Nyilvánvalóan többé-kevésbé ezt vártuk. Elég nagyot csökkent a tapadás a szabályváltozások miatt, de hamar hozzászokik az ember. Eddig eléggé boldogok lehetünk. Volt néhány problémánk, amik egy kis időre megállítottak minket, de ez normális."
A Red Bull versenymérnökeinek vezetője, Ian Morgan elégedett volt a nap végén: "Sebastian első napja az autóban majdnem tökéletesre sikerült. Reggel nagyon hideg volt, nehéz volt felmelegíteni a gumikat. Ez azt jelentette, hogy az első pár óra nem volt túl produktív, de aztán később remek körülmények jöttek, kevesebb széllel, mint tegnap, ezért sikerült szinte mindent megcsinálni, amit akartunk, beleértve két hosszú etapot, amelyek jól mentek."
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is hasonlóan vélekedett. "Az első jelek azt mutatják, hogy az autó a várakozásoknak megfelelően viselkedik. Az istálló elégedett az első munkanap után" - nyilatkozta még kedden, azonban ő is óvatosságra intette a rajongókat. "Nehéz megjósolni, hogy állunk az ellenfelekhez képest. Megpróbáljuk figyelmen kívül hagyni a köridőket, és csak a sajt programunkra koncentrálunk."