A múlt héten már eldőlt, melyik csapattól vesz új F1-es tesztautót a Pirelli, és szerdán hivatalosan be is jelentették, hogy a 2009-es Toyotát a Renault 2010-es modelljére, az R30-ra cserélik le, melyet a jelenleg érvényben lévő szabályoknak megfelelően frissítenek fel.
"Hamar világossá vált, hogy modernebb tesztautóra van szükségünk. A Toyota TF109 rendkívül jól szolgált bennünket, viszont már hároméves" - magyarázta a váltás okát az olasz gumigyártó sportigazgatója, Paul Hembery. "A technika és a szabályok is sokat változtak, és a Toyota már nem képes azokat az erőhatásokat előállítani, amelyekre szükségünk van a Forma-1 jelenlegi követelményeinek szimulálásához."
A leselejtezett TF109-es modellt például még verseny közbeni tankoláshoz, a Bridgestone gumijaihoz, DRS és KERS nélkül tervezték. A Pirelli idén négy vagy öt alkalommal küldi majd pályára a feketére festett R30-at, először májusban, az viszont még nem végleges, hogy ki fogja vezetni. A tervek szerint ezt egy hónapon belül tisztázzák.
Hembery egyúttal hangsúlyozta, a cég pártatlanul kezeli a partnereit. "Egyik legfőbb célkitűzésünk, hogy mindegyik istállót teljesen egyformán kezeljük, épp ezért független a tesztcsapatunk, és bármelyik istálló küldhet megfigyelőket a tesztjeinkre" - mondta.