Michael Schumacher az öt és fél évvel ezelőtti Japán Nagydíjon rajtolt utoljára ilyen jó helyről - 2010-es visszatérése óta először fordult elő, hogy a három leggyorsabb versenyző között végzett az időmérő edzésen. A német az első rajtsorhoz is rendkívül közel került, az utolsó pillanatban jobb kört futó Jenson Buttonnál csak 23 ezredmásodperccel volt lassabb. Schumacher ennek ellenére nem bánkódik, hiszen az ausztráliai negyedik rajthelye után ismét bebizonyította, mennyit fejlődött a Mercedes.
"Jó ez az eredmény, különösen, ha figyelembe vesszük, kik végeztek mögöttünk - ki gondolta volna ezt tavaly?" - nyilatkozta az időmérő után Schumacher, aki úgy érzi, kihozta a maximumot az autójából. "Én így tekintek erre az eredményre, és nem arra gondolok, hogy még mindig van egy kis lemaradásunk. Viszonylag közel vagyunk, nem pedig mérföldekkel lemaradva, mint tavaly."
Az időmérőn Schumacher Mercedese volt a leggyorsabb a pálya első szektorában, és a legnagyobb végsebességet is ő érte el. A Malajziában eddig három győzelmet arató német reméli, hogy a holnapi futamon - 2006 után először - dobogóra állhat. "Megpróbálok mindent kihozni magamból, hogy ez sikerüljön" - mondta. "Olyan beállításokkal köröztünk, amelyek versenykörülmények között elvileg sokkal jobban működnek. Az időmérőn kompromisszumot kötöttünk, remélhetőleg ez holnap kifizetődő lesz."
A Mercedes azért is elégedett lehet az eredménnyel, mert ők a többi élcsapattal ellentétben csak egy mért kört tudtak futni az edzés utolsó szakaszában. "A Q2-ben nem volt szerencsénk" - magyarázta a csapatfőnök, Ross Brawn. "A lehető legrosszabb időben lengették a sárga zászlókat, ami azt jelentette, hogy mindkét versenyzőnknek ismét a pályára kellett hajtania, elhasználva egy szett közepes abroncsot. A Q3-ra ezért csak egy szettet maradt. Örülök ennek az eredménynek, a futamot tekintve is jó helyzetben vagyunk."
A délelőtti szabadedzésen legjobb időt autózó Nico Rosberg a Q3-ban hibázott, így - Kimi Räikkönen büntetése miatt egyet előrelépve - a hetedik helyről várhatja a rajtot. 2006 óta tartó pályafutása során először fordult elő Rosberggel, hogy Malajziában a csapattársa mögött végzett az időmérőn. "Természetesen szeretnék jobb helyről rajtolni, de sajnos időt vesztettem a gyorskörömön a rosszul sikerült első kanyar miatt. Veszítettem néhány tizedet, és a vibrációval is meg kellett küzdenem a kör hátralévő részében" - nyilatkozta a német, aki három tizeddel volt lassabb Schumachernél.
A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug is elégedett az eredménnyel, de arra nem számít, hogy a futam után dobogóra állhatnak. "Abban reménykedünk, hogy a legjobb öt között végzünk. Természetesen nem bízzuk el magunkat, nem feltételezhetjük azt, hogy máris harcba szállhatunk a McLarennel és a Red Bull-lal. A nagyszerű munkát végző Lotust sem szabad alábecsülnünk, és a Ferrarit sem" - jelentette ki.