A 2011-es idényben minden eddiginél több előzést láthattunk a Forma-1-ben, ebben az állítható hátsó szárnyakon kívül a visszatérő Pirelli gyorsan elhasználódó abroncsai is szerepet játszottak. A csapatok azonban az idény vége felé már kiismerték a gumik viselkedését, így a Pirellik egyre több kör megtételére voltak képesek. Az olasz gyártó sportigazgatója, Paul Hembery bízik benne, hogy idén ismét kihívás elé állítják az istállókat.
"Tavaly magasra tettük a mércét, hiszen mi is hozzájárultunk ahhoz, hogy a valaha volt legtöbb előzést láthassuk a Forma-1-ben. Idén az lesz a célunk, hogy még látványosabbá tegyük a versenyeket" - mondta Hembery. - "Összességében azt mondhatom, hogy az abroncsaink kevésbé lesznek tartósak, ez az idei első három futamra kiválasztott gumikeverékekből is látható."
A csapatok az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon és a harmadik futamon, Kínában a közepes és a lágy keveréket, a Malajziai Nagydíjon pedig a közepes és a kemény gumikat használhatják. Bár az abroncsokat módosították a tavalyi verziókhoz képest, Hembery szerint a téli tesztek elég időt nyújtottak a felkészüléshez. "Biztosak vagyunk benne, hogy majdnem ötvenezer tesztkilométer után a csapatok viszonylag jól ismerik a gumik tulajdonságait, és már a lehetséges stratégiákon is gondolkoztak" - magyarázta.
Hembery szeretné, ha a 2011-es év elejéhez hasonlóan ismét sokat emlegetnék a Pirelli nevét a fordulatos futamok után, melyeken szerinte változatosabb taktikákat láthunk majd, mint tavaly. "Mindig a versenyzők és az autók lesznek a középpontban, de szeretnénk, ha ránk is több figyelem irányulna. A csapatok arra kértek minket, hogy kihívásokat állítsunk elégjük - természetesen nem szeretnénk nekik csalódást okozni" - jelentette ki.