Sebastian Vettel az egyetlen az első tízből rajtoló versenyzők közül, aki a kemény keverékű gumikon fog nekivágni a vasárnapi Malajziai Nagydíjnak. Bár ez stratégiai előnyt jelenthet számára, mert a Pirellinél is elismerték, hogy a kemény gumik a feltankolt autókon jobban viselkednek, mint a lágyak, Vettel az időmérő után azt állította: nem ezért váltott át rájuk.
A Q3 elején a többiekhez hasonlóan ő is a közepes Pirelliken próbálkozott, de csak 1:37.294-es köridőt ért el, csaknem 3 tizedmásodperccel lemaradva Mark Webbertől. Ezután döntött úgy, hogy másodszorra a keményeket fogja használni, s mivel sikerült 1:36.634-re javítania, azokkal is rajtolhat majd.
"Az igazat megvallva nem nagyon voltak stratégiai megfontolásaim. Egyszerűen csak szenvedtem a lágy gumikon, és azt gondoltam, a keményeken jobban viselkedik az autóm, ezért váltottam" - mondta. "A lágyakkal egy, talán másfél tizeddel lehettem volna gyorsabb. Hogy ez holnap előnyt fog-e jelenteni, azt nem tudom, de úgy látom, egyedül mi rajtolunk majd a kemény gumikon. Remélem."
A Red Bullt irányító Christian Horner nyilatkozata viszont némileg ellentmond Vettelének. "Úgy határoztunk, Sebbel másik stratégiát választunk. Szerintem a kemény gumik tartósabbak" - magyarázta. "Holnapra eltérő taktikát szántunk a versenyzőinknek."
Horner szerint a 4-5. rajtkocka volt a legtöbb, amiben a csapat reménykedhetett. "Ausztrália óta nem volt elég időnk reagálni a helyzetre - csak egy hét telt el" - mutatott rá Vettel. "A McLarenek ott is nagyon erősek voltak, és itt is azok, úgyhogy őket kell legyőzni. Azt hiszem, versenykörülmények között kicsit jobbak leszünk, de valószínűleg mindenki látja, hogy az autónkat nem a legkönnyebb vezetni."
A Red Bull számára azonban a versenyen nem lesz könnyű előrejutni, hiszen a végsebességük még a Hispaniákénál is rosszabb volt, és 13 km/ó-val maradt el az előlük rajtoló Michael Schumacherétől, aki mögött Vettel már Melbourne-ben is köröket töltött el. Ekkora különbség normális esetben még a DRS-sel sem hozható be.
Webber zsinórban már másodszor győzte le csapattársát az időmérőn, s miután Kimi Räikkönennel ezredmásodpercre azonos időt autózott a Q3-ban, a 4. helyről, Schumacher mellől vághat majd neki a futamnak.
"Ez nem volt olyan vészes, tűrhető napunk volt" - vélte. "Melbourne-ben kicsit erősebbek voltunk a versenyen, mint az időmérőn, és úgy tűnik, most csak 2-3 tizeddel maradtunk el a pole-tól, vagyis a helyes irányba haladunk. Át fogjuk csoportosítani az erőinket, aztán meglátjuk, mi lesz holnap. Melbourne óta mindenképpen előreléptünk az autóval."