A Ferrarinál nem rejtik véka alá, hogy műszaki nehézségekkel küszködnek, amit jól bizonyítanak az idei F2012-vel kapcsolatos gondok is. A merész koncepciójú autónak elsősorban aerodinamikai téren vannak hiányosságai - a légellenállása például túl nagy, ezért nem tudnak vele elérni versenyképes végsebességet -, így már az a gyanú is felmerült, hogy a szélcsatorna korábbi kalibrációs problémáját valójában még nem sikerült megoldaniuk.
A Ferrari tavaly kinevezett technikai igazgatója, az azóta a Mercedeshez átigazolt Aldo Costa helyére előléptetett Pat Fry a Kínai Nagydíj hétvégéjén azt mondta: "A teljesítményt leginkább meghatározó tényező az aerodinamika. Azon a téren vannak nehézségeink, amelyeket megpróbálunk leküzdeni."
"Valójában a teljes munkafolyamat módszertanát átgondoljuk, egészen a tervezőirodáig tartóan, hogy bizonyos alkatrészeket könnyebbé tegyünk, másokat pedig megbízhatóbbá" - tette hozzá. "Ezért a cég minden egyes részlegében lázas munka folyik, az alapvető metodológiától kezdve az autónk továbbfejlesztéséig terjedően."
Csütörtökön kiderült, hogy a Ferrari leszerződtette a 41 éves, brit Ben Agathangelou-t, aki korábban a legismertebb aerodinamikai mérnökök egyike volt a Forma-1-ben. 1994-ben, rögtön azután csatlakozott a McLarenhez, hogy megszerezte aeronautikai diplomáját, majd három év múlva a Tyrrellhez igazolt, mielőtt a Honda Racing Development végül meg nem valósuló F1-es projektjénél folytatta a pályafutását. 1999-ben a Benettonhoz került, onnan pedig a Jaguar Racinghez, és a csapatnál maradt azután is, hogy azt felvásárolta a Red Bull.
Onnan 2007-ben, az Adrian Newey érkezését követő átszervezés miatt távozott. A Forma-1-be 2010-ben a sereghajtó Hispaniával tért vissza, de legutóbb már a Marussiánál dolgozott korábbi benettonos kollégája, a Pat Symonds oldalán.