Azok után, hogy egy héttel ezelőtt, a Kínai Nagydíj időmérőjén már a középső etapban kiesett, Sebastian Vettel Bahreinben mindenkinél gyorsabb volt, és megszerezte pályafutásának 31. pole pozícióját.
"Ez nagyszerű érzés, és teljes egészében a csapatnak köszönhetem" - mondta a címvédő, aki a Q1-ben még kénytelen volt kétszer kimenni a pályára, hogy biztosítsa magának a továbbjutást. "Nagyon keményen dolgoztunk az autón, itt-ott csiszolva rajta, és keresve vele a helyes utat. A srácok nem sokat aludtak az utóbbi nagydíjhétvégéken - Kínában is nehéz versenyünk volt, ezért nekik is nagyon örömteli, hogy most megszereztük a pole-t."
"Az autónk egész hétvégén jobbnak tűnt az eddiginél, de az időmérő nem alakult zökkenőmentesen, mert kis híján kiestem a Q1-ben."
Vettel annak ellenére javított eddigi rajtpozícióin, hogy akarata ellenére kellett használnia a kipufogó újabb verzióját, amelyről úgy érezte, az autója ingerlékenyebbé válik miatta. A másik Red Bullt vezető Mark Webber, aki idén most először került csapattársa mögé a rajtrácson, egyetért vele abban, hogy az autójukkal előreléptek, és abban bízik, hogy a versenyen eddig is gyorsabbak voltak, mint az időmérőn. Az ausztrálnak a most megszerzett 3. rajtkocka az eddigi legjobb eredménye Bahreinben.
"Szombatonként eddig nem voltunk túl erősek, vasárnap viszont igen" - mutatott rá. "Ezért holnap jó versenyünk lehet; a gumistratégia nagyon-nagyon fontos lesz, és a pilóták közül sokan, beleértve minket is, elhasználtak egy csomó garnitúrát az időmérőn."
A Red Bull fejlődését bizonyítja az is, hogy a pálya első két szektorában ők futották a két legjobb részidőt, maguk mögé utasítva a McLaren-es Lewis Hamiltont, aki kiegyensúlyozott teljesítménye révén férkőzött be közéjük a rajtrácson.
"Sebastiant a Q1-ben és a Q2-ben is majdnem kiütötték, a Q3-ban mégis övé lett az első hely, ami jól mutatja, hogy milyen szoros volt a küzdelem" - mondta a csapatfőnök Christian Horner. "Remélhetőleg erős versenyünk lesz."
A motorszállító Renault és a Red Bull programját koordináló Cyril Dumont hozzátette, hogy a csapat autója nem véletlenül lett gyorsabb. "Nagyon keményen igyekeztek, hogy ledolgozzák a hátrányukat, és alaposabban megértsék a gumik viselkedését. Most ez kezd megtérülni."