A Red Bull versenyzői két különböző fejlesztésű kipufogóval indultak a múlt hétvégi Kínai Nagydíjon: Mark Webber továbbra is azt a verziót használta, mint az idény első két futamán, Sebastian Vettel azonban visszatért a téli tesztek során használt rendszerhez. Ő ugyanis úgy érezte, jobb teljesítményre képes a korábbi kipufogóval, annak ellenére, hogy a Red Bull adatai szerint a másikkal jobb köridőt lehet elérni.
Vettel az időmérőn a legjobb tíz közé sem jutott be, csak a tizenegyedik rajthelyet sikerült megszereznie. A csapatfőnök, Christian Horner szerint azonban ez nem a kipufogón múlt, amit az is bizonyít, hogy a futamon Vettel jó tempót diktált. Mivel a német úgy érzi, jó döntés volt a korábbi verzióra váltania, elképzelhető, hogy a hétvégi Bahreini Nagydíjon is azt használja majd.
"A következő néhány napban fogjuk meghozni a döntést. Egy egész verseny állt a rendelkezésünkre ahhoz, hogy adatokat gyűjtsünk, így meg tudjuk figyelni többek között azt is, hogy viselkedett az autó alacsony, illetve magas üzemanyagszinttel" - idézi az Autosport Hornert, aki nem tartja valószínűnek, hogy Bahrein után is kitartanak a különböző megoldások mellett. "Azon dolgozunk, hogy az egyik verzióból hozzuk ki a legjobbat. Ideális esetben mindkét kipufogó legjobb tulajdonságait raknánk össze, ez a kihívás vár most ránk."
Balra a Vettel által használt régi, jobbra a Webber autóján lévő új kipufogó.
Horner elárulta, az új kipufogóval felszerelt autó nem illik Vettel vezetési stílusához, ezért döntöttek úgy, hogy a sanghaji hétvégén összehasonlítják a két alkatrészt. "Adrian (Newey) döntése volt, hogy két különböző autóval versenyezzünk itt, mert szerettük volna eldönteni, milyen irányba haladjunk tovább" - magyarázta. "Nagyon hasznos tapasztalatokat szereztünk ezen a hétvégén. Mindkét versenyző elégedett volt az általa választott megoldással. Most rengeteg információ áll a rendelkezésünkre, hogy eldöntsük, melyik irányt válasszuk a továbbiakban."