Idei első győzelmét Bahreinben aratta a 2011-es világbajnok Sebastian Vettel. Red Bulljával látszólag a tavalyi sikerreceptet követte, vagyis a pole pozícióból indulva, szinte minden körben az élen állva nyert - ráadásul még a leggyorsabb kört is megfutotta -, de valójában alaposan megizzadt a győzelemért, és nem csak a meleg miatt: a 11. helyről induló Kimi Räikkönen a futam második felében nyomást helyezett rá. A Lotus pilótája többször ráesett Vettelre a célegyenes végén, azonban nem talált utat mellette.
Vettel elismerte, komolyan vette Räikkönen fenyegetését, akinek szerinte több fegyvere is volt. "Egész nap használt gumikat kellett felraknom, mivel tegnap szinte az összest igénybe vettük az időmérőn" - magyarázta. "Kimi folyamatosan új abroncsokat kaphatott, ezért tudtuk, hogy az utolsó körig veszélyt jelenthet ránk."
"Láttuk, hogy (a Lotusok) nagyon gyorsan voltak az egyenesben egész hétvégén, és tudtam, hogy kemény dió lesz magam mögött tartani Kimit, ha DRS távolságon belülre felzárkózik hozzám" - folytatta. "Azt gondoltam, hogy könnyedén meg fog előzni. Próbáltam védekezni. Egyszer nagyon megközelített, viszont úgy látszott, utána neki is problémái támadtak a gumikkal, és nekünk sikerült...ha nem is ellépni, de egy kis előnyt kiépíteni vele szemben."
"Az utolsó kanyar előtt rendelkeztem egy kis előnnyel, mellyel túléltem az egyenest. Ráadásul szembeszél fújt a célegyenesben, ami szintén a hátul haladó autóknak kedvezett."
Vettel úgy véli, győzelmét nagyban köszönheti a gumikat hatékonyan kímélő RB8-nak. "Azt hiszem, az etapok végén egy kicsit mi voltunk fölényben" - mondta. "Az etapok elején igyekeztünk nem sok időt veszteni, főleg az utolsó előttiben, amikor mi az opciós keveréket (a lágyat) használtuk, Kimi pedig az elsődlegest (a közepes keménységűt)." Räikkönen elismerte, hogy azért nem tudott sokáig szorosan Vettel nyomában maradni, mert elkezdtek fogyni a gumijai.
A másik Red Bullt vezető Mark Webbernek nem sikerült a Lotusok előtt maradnia, csapattársa, Räikkönen és Romain Grosjean mögött be kellett érnie a 4. hellyel, 38 másodperccel kikapva Vetteltől. "Nem rajtoltam rosszul, de nem volt KERS-em az első körben, ezért nehéz volt nyomást helyeznem Lewis (Hamiltonra). Később már a rendelkezésemre állt a KERS. Az első két etapban nem tudtam tartani a lépést az előttem lévőkkel, a két Lotusszal és Sebbel, ezért bele kellett nyugodnom a pozíciómba" - nyilatkozta.
Vettel összességében fejlődést tapasztalt a Red Bullnál, miután csapata halványan szerepelt az első három nagydíjon. A jelek szerint ez már a múlté, a német és a Red Bull Bahreinben átvette az első helyet az egyéni és a konstruktőri tabellán is.
"Úgy gondolom, borzasztó keményen kellett dolgoznunk az első versenyek után, mert nem ott tartottunk, ahol akartunk. Éppen ezért nagyon boldog vagyok, hogy itt sokkal jobb hétvégét zártunk. Pénteken, amikor először pályára gördültem, máris sokkal elégedettebb voltam az autó balanszával" - mondta a címvédő.