Tavaly csupán háromszor fordult elő, hogy Mark Webber előrébb végzett az időmérőn, mint tizenöt pole pozíciót szerző csapattársa, Sebastian Vettel. 2012-ben azonban fordult a kocka: az ausztrál sorozatban harmadszorra is csapattársa elől kezdheti meg a versenyt, ráadásul a bajnokságban is jobb helyen áll. Vettel egyik mérnöke szerint azért változott meg kettejük között az erősorrend, mert a Red Bull az idén nem uralja a mezőnyt.
"Mark általában képes megbirkózni a problémákkal, és jól alkalmazkodik a körülményekhez" - nyilatkozta az RMC Sportnak Cyril Dumont, aki a motorszállító Renault révén dolgozik együtt Vettellel. "Sebastian viszont csak akkor bízik meg teljesen az autójában, és akkor tudja kihozni belőle a legjobb teljesítményt, ha minden összetevő kifogástalanul működik."
"Az elmúlt két idényben kedvezett neki az autó, az idei szezon első futamaim viszont kevésbé volt elégedett vele" - folytatta a mérnök. "Úgy tűnik, Mark nem küszködik ennyire."
Vettel elsősorban az RB8 kipufogójával elégedetlen, a Red Bull ezért elvitte Kínába a korábbi verziót, melyet a téli teszteken használtak. A címvédő a pénteki edzések után úgy döntött, a hétvége hátralévő részében is a régi kipufogót használja, a sanghaji időmérőn azonban még a Q3-ba se tudott bekerülni, és csak a tizenegyedik rajthelyről várhatja a futamot. Ennek ellenére nem bánja, hogy a szabadedzések után nem tért vissza a Webber által is használt kipufogóhoz.
"Utólag mindig könnyű véleményt mondani, de tegnap elégedett voltam az autóval, és ezért döntöttem úgy, hogy ne változtassunk rajta" - nyilatkozta az időmérő után. "Elégedett voltam az időmérőn futott köreimmel, hiszen nem hibáztam - egyszerűen nem voltam elég gyors. Háromszor futottam pontosan ugyanolyan kört, és ez egyszer sem volt elég ahhoz, hogy bekerüljek a Q3-ba."
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a mai időmérőn nem feltétlenül a kipufogó az oka a két versenyző közötti különbségnek. A Q2-ben ugyanis nagyon szoros volt a mezőny, Vettel úgy esett ki, hogy csak három tizeddel maradt el a leggyorsabb időt autózó Webbertől. "A két kipufogó tulajdonságai kicsit különbözőek, de remélhetőleg mindkét versenyző azt használja, amelyik a saját vezetési stílusához illik" - mondta a Sky Sportsnak. "Az első és a második szektorban nem is volt köztük különbség, úgy tűnik, a harmadik szektorban jött elő."
Webber a Q3-ban már nem tudott olyan jó kört futni, mint a második szakaszban, így csak a hetedik helyet sikerült megszereznie.