Mark Webber idén harmadszor végzett a negyedik helyen, de a kínai verseny alatt volt olyan pillanat is, amikor csak a 19. helyen állt a kerékcseréje után, így viszonylag elégedetten nyilatkozott vasárnap délután. "Nagyon nehéz volt megtalálni az ideális balanszot az egész versenyre. A végén a negyedik hely nem volt túl rossz, nem ez volt a maximum, amit elérhettem volna, de az élen nagyon szoros küzdelem zajlott" - mondta Webber.
"Hibáztam párszor, kisodródtam, amikor megpróbáltam ráfordulni a hátsó egyenesre, nehéz volt menni a gumitörmeléken. Szerintem a stratégiánk bevált, de a három kiállás mindig magában rejti azt a kockázatot, hogy beragad az ember a forgalomba" - tette hozzá. Webber autója az egyik kisodródás közben két kerékre állt, amikor a rázókó megdobta (erről videót itt lehet megtekinteni), de a durva becsapódás ellenére nem sérült meg végzetesen.
Csapattársa, Sebastian Vettel csak a 11. helyről indult, ráadásul az első körben még jobban hátracsúszott, mert elrontotta a rajtot. "Szerintem kicsit elaludtam. Elkéstem. Nem lőttem be jól a fordulatszámot, kissé összezavarodtam. Általában elég gyorsan reagálok, amikor kialszanak a lámpák, de szerintem ma én voltam az egyik leglassabb. Nem voltam elég éber."
"Aztán a Williamsek mögött voltam az egyes kanyarban, ők kicsit összekoccantak, ezért bele kellett taposnom a fékbe, nem tudtam, mi fog történni. Ettől vesztettem még pár helyet, majdnem Heikki Kovalainen is megelőzött a Caterhammel, igazán rosszul sikerült az első köröm. Aztán a stratégia jóvoltából kapaszkodtam vissza."
Vettel azt mondta, déjá vu érzése volt, mert a kétkiállásos stratégia miatt az utolsó körökre ugyanúgy elkoptak a gumijai, mint tavaly, és most is pozíciókat vesztett emiatt. Főleg az első gumijai használódtak el, amikor Kimi Räikkönen mögött vonatozott pár tizedmásodperccel lemaradva. A verseny végén a második helyről pár kör alatt esett vissza ötödiknek, mert a két McLarent követve saját csapattársa is elment mellette. "Egyre nehezebbé vált a helyzet. Semmi nem maradt a gumikban. Tudtam, hogy az utolsó esélyem az, ha megpróbálok meglógni Kimi elől. Szerintem ő is hasonló problémákkal küzdött" - nyilatkozta a kétszeres világbajnok.
"Ugyanez volt tavaly is. Kicsit más volt persze, de az utolsó öt körben ugyanaz történt: a mögöttem lévők bedaráltak, nem maradt gumim" - tette hozzá. "Megpróbáltam újra életet lehelni beléjük, egy kicsit többet kihozni belőlük, de már teljesen végük volt. Igyekeztem reagálni erre a fékerőelosztással, a differenciálművel, mindennel, amim volt, mégsem tehettem semmit"- folytatta. "Kár, mert olyan közel volt a dobogó."
Vettel szerint az autója az egyenesekben volt lassú. "Általános probléma, hogy lassúak vagyunk az egyenesekben. Ott most is sokat vesztettünk. Ez szélsőségesen nehézzé tette az előzést, hogy őszinte legyek"- fejezte be a világbajnok, aki 28 pontja révén három futam után csak az ötödik a világbajnokságban, 17 ponttal lemaradva a vezető Lewis Hamiltontól.
Christian Horner csapatfőnök elárulta, a verseny közben döntöttek úgy, hogy kétféle stratégiára állítják a versenyzőiket. "Markkal mi voltunk az elsők, akik kiálltak kerékcserére, ami nagyon agresszív döntés volt. Sebastiant is hamar kihívtuk, és akkor úgy döntöttük, kétféle stratégiára állítjuk a két versenyzőt: Markot három-, Sebastiant két kiállásosra. Elég erős volt a versenytempónk, nagyjából a McLaren szintjén állt" - nyilatkozta Horner.