Vegyes érzelmekkel zárta a Monacói Nagydíj időmérőjét a Red Bull. Mark Webber idei legjobb teljesítményét nyújtva a második leggyorsabb kört autózta, az élen végző Michael Schumacher öt rajthelyes büntetése miatt ráadásul ő indulhat a pole pozícióból. Sebastian Vettelnek viszont meggyűlt a baja a Red Bull-lal, taktikai okokból ezért egy kört sem futott a Q3-ban.
Webber a csütörtöki szabadedzések után még nem volt biztos benne, hogy a Red Bull a pole-ért küzdhet Monte-Carlóban, az időmérőre azonban sikerült javítaniuk az autón, így csak nyolc századdal maradt el a Mercedestől. "Monacóban normális, hogy az időmérő előtt folyamatosan javulunk, majd utána minden összeáll" - magyarázta az ausztrál, aki pályafutása során tizedszer indulhat az első helyről. "Jól éreztem magam az autóban, ami nagyon fontos, amikor a határon kell autóznunk annak érdekében, hogy mindent kihozzunk az autóból."
Az időmérő után Webber elárulta, hogy a levezető körön alaposan ráijesztett a versenymérnöke. "Azt hittem, én kaptam büntetést, mert csak ennyit értettem abból, amit a mérnököm mondott: 'Szép volt, nagyszerű kör, bla-bla-bla, büntetés'. Azt gondoltam: 'A fenébe, miért? Nem csináltam semmit.' Utána megkönnyebbülve hallottam, hogy nem engem büntettek meg" - nyilatkozta.
Csapattársával ellentétben Vettel pont az időmérőn küszködött. "Délelőtt minden nagyszerűnek tűnt, de utána rossz irányba tettünk egy lépést, így az időmérőn nehéz volt vezetni az autót" - árulta el az edzés után. Mivel úgy érezte, az első rajtsorokba nem tudna bekerülni, a Q3-ban ki sem hajtott a pályára. Pastor Maldonado büntetése miatt ő is előrelép egyet, így a kilencedik helyről rajtolhat, és szabadon dönthet arról, hogy milyen gumival kezdi meg a versenyt.
"Holnapra választhatunk egy kicsit más stratégiát, hiszen a kemény gumikon kezdhetjük meg a versenyt, ellentétben az előttünk indulókkal. Meglátjuk, hogy sikerül az első etap, és utána eldöntjük, hogyan folytassuk" - nyilatkozta.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner megerősítette, hogy a csapat jobbnak látta a verseny érdekében feláldozni Vettel esetleges jobb rajthelyét. "A délelőtti edzéshez viszonyítva nem volt elégedett az autójával, ezért már a Q1-ben is használnia kellett a szuperlágy abroncsokat" - mondta. "A második szett szuperlágy gumin bejutott a Q3-ba, a tempóját látva azonban úgy gondoltuk, jobban járunk, ha mi választhatjuk ki, milyen gumikon rajtolunk holnap."