Mark Webber kihasználta a pole pozíció nyújtotta előnyt Monacóban, és karrierje során másodszor győzött a hercegség utcai pályáján. A rajttól tökéletesen jött el, utána nem követett el komoly hibát, így végig kontrollálta a versenyt. "Hihetetlenül érzem magam! Nagyon érdekes futam volt" - mondta a sajtótájékoztatón.
Segítségére volt, hogy a táv felétől fenyegetően tornyosuló felhőkből egyszer sem eredt el igazán az eső, valamint a Pirelli gumijai szokatlanul sokáig bírták, ezért a bokszkiállások nem kavarták meg a mezőnyt, mindenkinek sikerült egyetlen kerékcserével teljesítenie a távot.
Az viszont nem könnyítette Webber helyzetét, hogy üldözői folyamatos nyomást gyakoroltak rá. Nico Rosberg egyszer sem szakadt le tőle 2-3 másodpercnél távolabbra, és a futam egyes szakaszaiban teljesen rátapadt a Red Bullra, igaz, az előzésre egyszer sem tett kísérletet. "Úgy vélem, az enyém volt a legjobb autó" - közölte Rosberg. "Ez pazar, remélem, hogy a következő versenyeken többet tudok elérni!"
Kattintson a képre a galériához!
A vezető páros mögött is centik választották el egymástól az autókat. Eleinte Lewis Hamilton foglalta el a harmadik pozíciót, de meggyűlt a baja a gumikkal, ezért hiába váltott hamarabb a lágy keverékre Fernando Alonsónál, a spanyol megelőzte őt a bokszban, és később Sebastian Vettel is beférkőzött elé. "Nem ez a legszebb eredmény, de ilyen az autóversenyzés. Nem szeretek hátrafelé haladni" - nyilatkozta Hamilton. "Szerintem a csapatnak sok feladata van, mert futamról futamra hátrébb esünk, a többiek tempója pedig javul." Hozzátette, hogy élete egyik legrosszabb startját produkálta a piros lámpák kialvásakor. McLarenes csapattársa, Jenson Button szintén kínlódott, hiszen egész délután beragadt Heikki Kovalainen Caterhamje mögé, és végül egy elrontott előzési kísérlet közben kicsúszott és megpördült a 70. körben.
Alonso elégedett a harmadik hellyel, mert mint elmondta, teljesítette a célkitűzését, vagyis Vettel és Hamilton előtt ért célba, aminek köszönhetően a vb-tabella élére ugrott. Vettel alternatív taktikájával vette el a negyedik helyet a McLarentől: az élmezőnnyel ellentétben a lágy gumikon rajtolt, amelyeket csak a 46. körben cserélt le. Előtte sikerült olyan jó tempót diktálnia, hogy Hamilton és Felipe Massa elé térjen vissza a kerékcsere után.
A hetedik és nyolcadik helyen a Force India párosa futott be Paul di Resta-Nico Hülkenberg sorrendben, akik azáltal léptek előre, hogy a 71. körben kihívták a depóba Jean-Eric Vergne-t intermediate gumikért. A Toro Rosso kockáztatott, az eső élénkülésében bíztak, de a merész húzás nem jött be. Vergne még pontot sem szerzett, aminek az utolsó két pontszerző helyet elcsípő Kimi Räikkönen és Bruno Senna örülhetett.
Hiába fogadkozott a kvalifikáción leggyorsabb Michael Schumacher, hogy támadni fog, a versenye nem alakult fényesen. A startnál például összeértek a kerekei Romain Grosjean kerekeivel, akit pedig Alonso pöckölt meg. Schumacher megúszta, hogy a falnak préselték, a Lotus azonban megpördült, ez végül egy négy kiesőt követelő balesetet okozott, amelyet kivizsgálnak a sportfelügyelők a futam után. Grosjean azonnal kiesett, de Kamui Kobajasi sem járt jobban, mert kisebb ugratót vett a Lotuson, ezért megsérült a felfüggesztése, hátul pedig Pastor Maldonado öklelte fel Pedro de la Rosát, előbbinek az első, utóbbinak a hátsó szárnya tört le azonnal.
Schumacher továbbment, eleinte Räikkönen tartotta fel, de aztán a kerékcseréje után begyorsult, azonban rádión később problémáról számolt be a Mercedesnek, és vészesen le is lassult. Végül a 65. körben a bokszba hajtva kiállt a versenyből, mint kiderült, a benzinnyomás csökkenése miatt.
A versenyről percről percre írt tudósításunkat itt olvashatják.