Három éve legyőzhetetlen a Red Bull Monacóban: 2010-ben Mark Webber, 2011-ben Sebastian Vettel nyert a kacskaringós pályán, idén pedig újra Webber állhatott a dobogó legfelső fokára. Bár az ausztrál pilóta az első rajtkockából indult, és egy rövid időszakot kivéve végig ő állt az élen, végig nagy nyomás volt rajta, mert a mercedeses Nico Rosberg folyamatosan egy-két másodpercre haladt tőle, ráadásul az utolsó körökben további négy autó érkezett meg közvetlenül mögéjük.
Webber elismerte, hogy kemény délutánja volt. "Eleinte minden simán alakult. Megfelelő előnyt építettem fel a szuperlágy gumikon, amit tartottam Nicóval szemben. A többiektől kicsit elléptünk" - mondta. "Nico két körrel hamarabb ment ki a bokszba nálam, agresszívan elém vágott. Reméltem, hogy utána nem tudja működésre fogni a gumikat."
A számítása bejött, Rosberg ugyanis a 27. körben megejtett kerékcseréje után valóban szenvedett az abroncsok felmelegítésével, így nem tudott előzni. Webber a 29. körben állt ki a bokszba, azonban őt sem kerülték el a problémák. Emiatt aggódni kezdett, hogy a lágy gumival rajtoló, és a kiállásával a 46. körig váró Vettel esetleg keresztbe tehet neki.
"Nagyon nehéz volt felmelegíteni a lágy gumit, amely ezúttal a keményebb keverék volt" - nyilatkozta. "Az etapom kezdetén szörnyen kicsi volt a tapadás az autó elején, a fékerő-elosztás állítgatásával és hasonló műveletekkel kellett beavatkoznom, hogy minden rendben legyen."
"Seb gumijai már nyilván bemelegedtek ekkorra, és nem igazán koptak, ezért visszatért a képbe a stratégiájával" - folytatta. "Látva, hogy hogyan megy, elgondolkodtam, hogy 'hm, ez érdekes.' Nem akartam, hogy összegyűjtse a mágikus 21 másodperces előnyt. Az nem volt része a tervnek, hogy kiáll, aztán nyer. De megoldottam a problémát."
Webber keze nem remegett meg, noha a negyedik helyezett Vettel hátránya is csupán 1,3 másodperc volt a célban. Mint elmondta, a kockás zászlóig nem is gondolt a győzelemre.
"Csak az utolsó kanyar után gondoltam rá, hogy nyerni fogok" - jelentette ki. "A 78. körben, a 19-es kanyarból kijövet. Megnéztem az 1982-es Monacói Nagydíjat, amikor (Alain) Prost állt az élen két körrel a cél előtt, de balesetet szenvedett. Itt tehát nem szabad elbízni magunkat, mert akkor erősen fenéken csípnek."
A Red Bullt irányító Christian Horner külön dicséretben részesítette pilótáját, amiért ügyesen bánt a gumikkal. "A verseny előtt nem voltunk biztosak benne, hogy egy vagy két kerékcserére lesz-e szükség, de Mark olyan szép munkát végzett a lágyabb gumikon, hogy bevált az egykiállásos taktika. Amikor kellett, megfelelő tempót diktált. Noha az utolsó körökben párszor majdnem kiugrott a szívünk, fantasztikusan irányította a tempót, és úgy tűnt, egyszer sincs veszélyben a pozíciója" - mondta Horner.
Vettel összességében elégedett volt, hogy a 9. helyről startolva a 4. helyig kapaszkodott fel. Igaz, mivel Fernando Alonso mögött ért célba, a pontversenyben elvesztette a vezetést.
"Szép lett volna ma dobogóra állni. Úgy vélem, adott volt hozzá a tempónk, de végül ugyanolyan stratégián haladtunk, mint az élmezőny, csak fordított módon" - nyilatkozta. "Bíztunk benne, hogy az élen haladók közül néhányan két kerékcserére kényszerülnek, Kimi (Räikkönen) azonban sajnos leszakadt tőlem, ezért az élen állók tiszta terepen folytatták a bokszkiállásuk után. Ez segített nekik, bennünket viszont hátráltatott."