Idén a HRT mellett a Marussia az egyetlen csapat, amelynek az autójában nincs KERS, jövőre azonban már ők is használni fogják, erősítette meg Pat Symonds, elárulva azt is, hogy a Williamstől vásárolják meg a hibrid technológiát.
"Azt a rendszert tervezzük átvenni, amit a Williams fejlesztett, s amit tavaly a Cosworth, idén pedig a Renault motorhoz kapcsolva használnak. A mi 2013-as változatunk ennek a továbbfejlesztése lesz" - magyarázta a Renault egykori technikai igazgatója, aki hivatalosan jelenleg a Marussia tanácsadójaként dolgozik. "A berendezés műszaki színvonala lenyűgözött minket, akárcsak a hatásfoka és a tömege. A Williamsszel technikai és üzleti szempontból is öröm együtt dolgozni."
Symonds hozzátette, hogy a Marussia jövőre is kitart a Cosworth motorok mellett. "Elégedettek vagyunk a közös munkával, szerintem együtt jól tudjuk fejleszteni azokat a területeket, ahol a szabályok szerint szabad" - mondta. "Elsősorban a motor vezethetőségének javítására koncentrálunk, és az autóval alkotott egységének teljesítményét próbáljuk fokozni."
A Marussia idén állt át végleg a kizárólag CFD-alapú tervezésről a hagyományosabb, szélcsatorna alapú módszerekre, s bár a csapatnak pontja továbbra sincs, Symonds szerint lépésről lépésre közelebb került a többiekhez.
"A szezon eleje kétségkívül borzasztóan nehéz volt számunkra, utána viszont sok új csúcsot éltünk meg: elindítottuk a szélcsatorna-programunkat, költséghatékonyan javítottuk az autónk teljesítményét, csiszoltuk a munkafolyamatainkat" - mondta. "Nem szabad elfelejteni, hogy a csapatunk továbbra is nagyon fiatal, ezért rengeteg a teendő."
A Marussia Timo Glock két 14. helyének köszönhetően utolsó előtti a konstruktőri összetettben, megelőzve a HRT-t.