Noha Fernando Alonso már a valenciai futam óta vezeti a világbajnokságot, a Ferrari igyekszik nem lemaradni a fejlesztési versenyben, így Szingapúrba is új aero-csomaggal érkeztek, ami a pénteki edzésnapon felemásan váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
"Több új alkatrészt is kipróbáltunk az autón: némelyek pozitívnak tűnnek, míg mások kevésbé, de az utóbbi esetben talán csak arról van szó, hogy kicsit több időre van szükségünk a tökélyre fejlesztenünk őket" - magyarázta a spanyol, aki szerint a monzai szöges ellentétének számító kanyargós utcai pályán nem lesz olyan ütképes a Ferrari, mint Olaszországban volt, bár ő mindkét pénteki edzésen az első négyben végzett.
"Az ilyen típusú pályákon, ahol a maximális leszorítóerőre van szükség, még mindig hiányzik némi teljesítmény az autóból" - fogalmazott. Pat Fry vezető versenymérnök az új aero-elemek kapcsán hozzátette, "alaposan ki kell elemeznünk az adatokat, hogy eldöntsük, mi a legjobb kombináció az időmérőre és a versenyre."
A nap folyamán sokakat meglepett a két gumikeverék közötti akár 1,5-2 másodperces különbség, ám a spanyol szerint ez részben annak köszönhető, hogy délutánra, amikor a szuperlágy keverékek felkerültek, már sokat javult a pálya állapota. "Abban meglehetősen biztos vagyok, hogy vasárnap jelentős gumikopást tapasztalhatunk majd, és fontos lesz, hogy ezt a lehető legjobban kezeljük" - tette hozzá.
A Ferrari két versenyzője egyébként szokás szerint különböző programot teljesített pénteken. "Fernando főleg az új alkatrészek értékelésével foglalkozott, míg Felipe (Massa) azon dolgozott, hogy megtalálja a megfelelő balanszot" - fogalmazott Fry.
A 16. és 9. helyen végző Massa szavaiból úgy tűnik, hogy ez a megfogalmazás inkább csak a szokásos pénteki nyűglődését takarja, aminek fő okát ismét a Pirellik jelentették. "Az autó egész nap nem volt rendben, és mindkét edzésen különösen szenvedtem a gumikopással. A második szabadedzés végén találtunk valamit, ami nem működött megfelelően, de ez nem magyarázza az összes problémámat" - panaszkodott a brazil.