Lewis Hamilton azzal indokolta pocsék 8. helyezését a Belga Nagydíj időmérőjén, hogy rossz hátsó szárnyat választottak az autójához. Míg Jenson Button McLarenjén az új szárny volt, amit a csapat kifejezetten a kis leszorítóerőt követelő Spához és Monzához fejlesztett, s fölényesen meg is szerezte vele a pole pozíciót, Hamilton kitartott a korábbi, a Hungaroringen is használt változat mellett.
"A másik, amit a délelőtt próbáltunk ki, nem vált be igazán, ezért inkább visszatértünk a régihez, mivel azt biztonságosabb választásnak tartottuk" - idézte Hamiltont a McLaren hivatalos közleménye szombat délután. "Ezt a döntést együtt hoztuk meg: azt hittük, a régi szárny az időmérőn gyorsabb lesz."
Ám röviddel korábban, a sajtónak élőben nyilatkozva Hamilton még a csapatot hibáztatta, rájuk hárítva a felelősséget. "Azt mondták nekem, hogy a két szárny között nincs nagy eltérés, úgyhogy a különbség végül igencsak meglepett. Azt mondták, az időmérőn az enyém lesz gyorsabb, de valamiért nem így történt" - panaszkodott. "Szép lenne, ha holnap a kettős győzelemért harcolhatnánk, ez azonban ezzel a szárnnyal nem fog megtörténni."
Mivel a régi szárny nagyobb leszorítóerőt is biztosított - természetesen nagyobb légellenállás mellett - a McLarennél úgy vélték, ha a két versenyzőjüket eltérő specifikációjú autóval küldik pályára, minden eshetőségre felkészülnek. A kanyargós, hosszú középső szektorban Hamiltonnak kellett volna gyorsnak lennie, de ott is csak 5 századot vert Buttonra, a legjobb köre pedig 0,821 másodperccel gyengébb volt. Ráadásul a versenyen még kiszolgáltatottabb helyzetben lesz, mert a végsebességek alapján csak a 21. volt, 14 km/ó-val elmaradva Sebastian Vetteltől.
Hamilton utólag a Twitteren is tett néhány kritikus megjegyzést a szárnnyal kapcsolatos döntésre, amiket utólag törölt. Állítólag a McLaren sajtóirodájának kérésére tett így, megbotránkoztatva egyes követőit, de ő annyival elintézte ezt, hogy "nem volt semmilyen konkrét oka. Csak szerettem volna átfogalmazni néhány dolgot..."
Button eközben maradéktalanul boldog volt, amiért a McLarennél töltött 50. versenyén, a csapat színeiben először övé lett a pole. Legutóbb 61 fordulóval ezelőtt, a 2009-es Monacói Nagydíjon rajtolhatott az élről még a Brawn GP-vel. "Már olyan régen nem szereztem pole-t, hogy ez szinte felér egy győzelemmel!" - lelkendezett. "Ez az eredmény bizonyítja, hogy képes vagyok jól szerepelni az időmérőkön."
"Meglepődtem, hogy az új hátsó szárny ennyire jól működött, de a mérnökök a balansszal is remek munkát végeztek. Az pedig még biztatóbb, hogy egyenletes teljesítményt nyújtottunk az időmérő három etapja során. Ugyanakkor tény, hogy eddig senki nem tett meg hosszú etapokat, ezért még nem tudhatjuk, holnap mi lesz."
A héten felmerült, hogy Buttonnak lassan csapattársát kellene segítenie, akinek 41 ponttal többje van, de mindketten kijelentették, hogy nem szeretnék ezt. "Hogy megnyerhetem-e még a világbajnokságot? Hogyne" - szögezte le Button. "Egyszerre csak egy versenyre figyelünk, de itt remélhetőleg hasznos pontokat tudok majd szerezni."