Nem voltak elégedettek a Lotus versenyzői a Szingapúri Nagydíj első edzésnapja után, melyen esélyük sem volt bekerülni az élmezőnybe, s csaknem két teljes másodperccel maradtak le az élen végző Sebastian Vettel Red Bulljától.
Kimi Räikkönen, aki koraeste és éjszaka is a 12. helyen zárt, mindkétszer két másodperc fölötti hátránnyal, nem bízik benne, hogy ekkora lemaradást be lehet hozni az időmérőig. "Ez nem volt éppen a legkönnyebb nap" - ismerte el. "Valamiért nem volt meg a kellő tapadásunk. Alighanem túl kicsi a leszorítóerőnk."
A finn hozzátette, hogy a probléma mind a lágy, mind a szuperlágy Pirellikkel megmaradt. "Az új gumikon kezdetben kicsit jobbnak tűnik a helyzet" - mondta. "Szerintem holnapra tudunk fejlődni valamennyit, de két másodpercet sajnos nem fogunk behozni."
Romain Grosjean, aki monzai eltiltása óta most ült először autóba, egy hajszállal optimistább volt a Lotus szingapúri kilátásaival kapcsolatban, bár ugyanazokat a gondokat emelte ki, mint csapattársa.
"Az autónk lényegében ugyanolyan, mint Monacóban és Budapesten volt, ahol ütőképesek voltunk, ma mégis küszködtünk a tapadás hiánya miatt" - magyarázta. "A jó hír az, hogy értjük, mit kell tennünk a fejlődés érdekében, és a csapat keményen igyekszik, ezért biztosra veszem, hogy holnap erősebbek leszünk."
A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane azt mondta, a csapatnak még át kell tanulmányoznia az adatokat, mielőtt eldönti, hogyan taktikázzon a gumikeverékekkel. "Egyetlen körben jelentős különbség van köztük" - árulta el. "Ezért elég egyértelmű, hogy az időmérőn melyiket fogjuk előnyben részesíteni, az viszont még nem világos, hogy a versenyen melyik lesz a jobb."
A péntek éjszakai edzésen a szuperlágy keverék 1,5-2 másodperccel tűnt gyorsabbnak a lágynál. A Lotus mindkét típusú gumin teljesített hosszú etapokat is.