Vágólapra másolva!
Reakciók a Szingapúri Nagydíj első napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Red Bull

Sebastian Vettel (P1: 1., P2: 1.): "A versenyzőkre és az autókra nézve is nehéz ez a pálya. Összességében elégedettek lehetünk a mai nappal, de várjuk meg a holnapot - még csak péntek van, így az eredmények nem túl mérvadóak, ráadásul néhány versenyzőnek a forgalom is nehezítette a dolgát. Az a legfontosabb, hogy az autó mindkét gumikeveréken jól működött, erre építhetünk. A rázóköveket módosították az idei versenyre, ez pozitívum."

Mark Webber (P1: 6., P2: 4.): "A második edzés hasznosnak bizonyult. Jónak éreztem az autót, úgy tűnik, itt versenyképesebbek vagyunk. Ennek ellenére tovább kell javulnunk, hiszen holnapig változni fog a pálya állapota, erre fel kell készülnünk. Úgy gondolom, erősek lehetünk vasárnap, de előbb arra kell figyelnünk, hogy szombaton minden simán menjen. Eddig úgy tűnik, minden rendben van."

McLaren

Jenson Button (P1: 3., P2: 2.): "Úgy érzem, még nem igazán kaptam el a ritmust - a délelőtti eső miatt a pálya tapadása egyik edzésen sem volt jó. A balansszal sem vagyok teljesen elégedett, a módosításaink közül nem mindegyik vált be. Holnapra is vannak azonban ötleteink, ez pozitívum. Még mindig sokat kell dolgoznunk, de versenyképesek leszünk, ha megtaláljuk a megfelelő balanszot."

Lewis Hamilton (P1: 2., P2: 5.): "Az autónk balansza elég jó, de még dolgoznunk kell a beállításokon. Ilyen hőmérsékletek mellett nincs könnyű dolgunk, különösen a hosszú etapokon, de szerintem ezzel mindenkinek meg kell küzdenie. A második edzésen futott leggyorsabb körömben kicsit szélesen fordultam az utolsó kanyarban, és ezzel körülbelül fél másodpercet vesztettem. Ennek ellenére nagyszerű érzés, hogy egy ilyen nagy leszorítóerőt igénylő pályán vezethetjük az autót. Az autóban ülve annyira nem éreztem jónak a tempómat, de a mérnökeim azt mondták, biztató a helyzet. Holnapra több gumi is kerül a pályára, így valószínűleg nem kopnak majd olyan gyorsan az abroncsaink. A legjobb öt között vagyunk, de holnap rendkívül szoros csatára számíthatunk a pole pozícióért. A beállításokon és a balanszon kell még dolgoznunk, így a hosszú etapokon is javulhat a tempónk. A mai teljesítményünk jó kiindulópont lehet."

Ferrari

Fernando Alonso (P1: 4., P2: 3.): "Több új alkatrészt is kipróbáltunk az autón: némelyek pozitívnak tűnnek, míg mások kevésbé, de az utóbbi esetében talán csak arról van szó, hogy kicsit több időre van szükség, hogy igazán jóra fejlesszük őket. Összességében azt mondanám, hogy pozitívan alakult a mai nap, még akkor is, ha az első látásra nem vagyunk olyan versenyképesek, mint két hete Monzában. Az ilyen típusú pályákon, ahol a maximális aerodinamikai leszorítóerőre van szükség, még mindig hiányzik némi teljesítmény az autóból. A ma látottak alapján jelentős különbség van a két gumikeverék között, de holnapig kell várnunk, hogy tiszta képet kapjunk erről. Talán a mai különbséget némileg felnagyította a pálya állapotának javulása is. Egy ilyen pályán nagyon nehéz a gumikat hosszú etapokon tesztelni a forgalom miatt, így nehéz közvetlen összehasonlítást végezni a fő riválisainkkal. Abban azonban meglehetősen biztos vagyok, hogy vasárnap jelentős gumikopást tapasztalhatunk majd, és fontos lesz, hogy ezt a lehető legjobban kezeljük."

Felipe Massa(P1: 16., P2: 9.): "Nincs könnyű nap a hátam mögött. Az autó egész nap nem volt rendben, és mindkét edzésen különösen szenvedtem a gumikopással. A második szabadedzés végén találtunk valamit, ami nem működött megfelelően, de ez nem magyarázza az összes problémámat. Rá kell jönnünk, mi történt, hogy a hétvége további részére megoldást találjunk rá. Meglehetősen tisztán látjuk, hogy merre kell mennünk a beállításokkal: egy biztos, rengeteg dolgunk van még."

Force India

Nico Hülkenberg (P1: 7., P2: 7.): "Összességében pozitív volt ez a pénteki nap, úgy gondolom, versenyképesek lehetünk itt. Az eső nem igazán befolyásolta a munkánkat az első edzésen, így is volt elég időnk arra, hogy befejezzük a programunkat. A versenyre történő felkészülésünkkel is elégedettek lehetünk, hiszen elsősorban a hosszú etapokra koncentráltunk, és sok információt gyűjtöttünk."

Paul di Resta (P1: 8., P2: 6.): "Egy utcai pályán mindig időbe telik, míg felvesszük a tempót, így örülök, hogy gond nélkül sikerült teljesítenem az edzéseket, és sok kört futhattam. Az autónk balansza már most jónak tűnik, de éjszaka még javíthatunk rajta. Azt hiszem, kitűnő formában vagyunk, és a ma gyűjtött adatok segítségünkre lehetnek a vasárnapi versenyen."

Mercedes

Nico Rosberg(P1: 18., P2: 8.): "Nagyon elfoglaltak voltunk ma, mivel rengeteget kellett tanulnunk az új fejlesztéseinkről. Mindig beletelik egy kis időbe, mire megértjük, hogyan is működnek ezek az autón, és ma sok adatot gyűjtöttünk, amit az éjszaka folyamán tanulmányozhatunk. Összességében úgy érzem, fejlődtünk valamennyit, de korai lenne jóslatokba bocsátkozni a hétvége további alakulásával kapcsolatban."

Michael Schumacher (P1: 14., P2: 11.): "Két eredményes edzést tudhatunk a hátunk mögött, bár nekem még nem állt össze a kép. Alaposan ki kell elemeznünk az adatokat este, és leszűrni belőlük az igazi teljesítményt. Ma feltettük az új alkatrészeket, és az autó egész jónak tűnt, bár a második edzés végén problémánk akadt a fékekkel, és ki kellett állnunk. Most keményen kell dolgoznunk a számítógépek előtt, hogy meglássuk, mik az esélyeink a hétvégére."

Lotus

Romain Grosjean(P1: 15., P2: 10.): "Jó érzés volt visszatérni a pályára. Az első edzésen elért helyezéseinkkel nem voltunk elégedettek, és a második után is tudtuk, hogy még javíthatunk a teljesítményünkön. Az autónk lényegében ugyanolyan, mint Monacóban és Budapesten volt, ahol ütőképesek voltunk, ma mégis küszködtünk a tapadás hiánya miatt. A jó hír az, hogy értjük, mit kell tennünk a fejlődés érdekében, és a csapat keményen igyekszik, ezért biztosra veszem, hogy holnap erősebbek leszünk."

Kimi Räikkönen(P1: 12., P2: 12.): "Ez nem volt a legkönnyebb nap számomra. Valamiért túl gyenge volt a tapadás, és úgy tűnt, nincs elég nagy leszorítóerőnk sem. Mindkét típusú gumin ez volt a helyzet; új állapotukban kicsit jobban működtek, de akkor sem voltunk elég gyorsak velük. Szerintem holnapra képesek leszünk fejlődni, csakhogy legalább két másodpercet kellene behoznunk, ha az élre akarnánk kerülni. Annyit szerintem nem találhatunk, a péntekhez képest azonban előrébb fogunk lépni, ahogy általában."

Williams

Pastor Maldonado(P1: 5., P2: 13.): "Jó nap volt, hiszen sikerült teljesítenünk a tervezett programot. Az időjárás miatt az első edzésen egy etappal kevesebbet tudtunk futni, hiszen még vizes volt a pálya, de végül sikerült elég adatot gyűjtenünk. Még javítanunk kell az autónk teljesítményén, de úgy tűnik, kiegyensúlyozott teljesítményre vagyunk képesek. Ilyenkor még nehéz megmondani, hol állunk valójában, hiszen nem tudjuk, hogy a többi csapat min dolgozott, és ezen a pályán amúgy is nehéz megjósolni az erőviszonyokat. A pálya állapota folyamatosan javult, meglátjuk, holnap mire leszünk képesek. Szingapúrban meg kell változtatnunk a hozzáállásunkat, de ezt nagyon élvezem. Ez a pálya fizikailag és mentálisan is nagy kihívást jelent számunkra, de elképesztő érzés vezetni rajta."

Bruno Senna (P1: 11., P2: 17.): "Nem volt ideális ez a nap, de így is sokat tanultam, és már van elképzelésünk arról, hogy milyen irányba haladjunk tovább. A második edzésen hibáztam: súroltam a falat, az autóm pedig megrongálódott. Megpróbáltam keményen hajtani, de egy ilyen pályán megvan a lehetősége annak, hogy a falban kötünk ki. Nem keletkezett túl nagy kár, így kemény munkával maximálisan felkészülhetünk holnapra. Az a célunk, hogy a legjobb tíz közé kerüljünk az időmérőn, de nagyon szoros a mezőny, így meg kell majd érte küzdenünk. Ezen a pályán fontos, hogy minél előrébb kvalifikáljuk magunkat, de nagyon erősek az ellenfeleink is."

Sauber

Sergio Pérez(P1: 10., P2: 15.): "Ez nehéz nap volt számomra, mert a balansszal egy pillanatig sem voltam teljesen elégedett. Következetlennek és kiszámíthatatlannak éreztem. Most alaposan át kell tanulmányoznunk az adatokat, és meg kell találnunk a módját, hogy fejlesszük az autót."

Kamui Kobajasi(P1: 13., P2: 16.): "Az első edzés, amikor az új alkatrészeket értékeltük ki, elég biztatóan alakult, de a teljesítményünk összességében meglehetősen gyenge volt ma. Túlságosan durva túlkormányzottsággal küszködtem. Nagyszerű érzés újra Szingapúrban versenyezni, a balanszot és a beállításokat azonban muszáj lenne javítanunk, mert ezen a pályán nagyon meg kell bízni az autóban."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P1: 9., P2:17.): "Ez nem egy szokásos, kötelező pálya, az éjszaka és a hangulat különlegessé teszik ezt a helyet. Remek ez a váltás, és amikor Jean-Erickel elbeszélgettünk az első edzés után, egyetértettünk abban, hogy mindketten remekül szórakozunk! Úgy éreztem, hogy az első edzés jobban ment, mint a második, és az FP2 előtt elvégzett változtatások miatt úgy tűnt, hogy nem tudtuk tartani a tempót a pálya állapotának javulásával. Ezért el kell gondolkodnunk azon, hogy mivel kerülhetnénk vissza a top tíz közelébe, mint az első edzésen. De hát a péntek erről szól, hogy az ember mindenfélét kipróbáljon, akár működik, akár nem. Ami a gumikat illeti, a szuperlágy természetesen gyorsabb, és nem is kicsit, míg a lágy logikus módon sokkal egyenletesebb teljesítményt nyújtott a hosszú etapokon."

Jean-Eric Vergne(P1: 17., P2: 18.): "Ez egyértelműen a legnehezebb új pálya, amivel idén szembesültem, sok a kanyar, ráadásul óriási a hőség. Nagyon élveztem az élményt, hogy egy utcai pályán versenyezhetek éjszaka, bár kezdetben sok hibát vétettem ezen a hosszú körön. De kezdek hozzászokni, egy darabban hazahoztam az autót, és tudom, hogy holnap tovább fogok fejlődni. Összességében a kocsit nem éreztem túl rossznak, szerintem, ha még fejlődünk egy kicsit, és én is jobban kiismerem majd magam a pályán, még többet várhatunk a hétvége hátralévő részében."

Marussia

Timo Glock (P1: 19., P2: 19.): "Izzasztóan indult a hétvége, és ezt szó szerint értem. Bár ez normálisnak számít itt Szingapúrban, és a forró időjárás mindenki számára ugyanolyan kemény. Egyszerűen remek ide visszatérni, és nagy móka itt vezetni. Minden egyes kört élvezek. Egészen jól sikerült végigcsinálnom a programunkat. A második szabadedzésen elvégeztünk egy elég fontos tesztet, amit még ki kell elemeznünk, és ki kell találnunk, hogy merre megyünk vele, mert úgy tűnik, jó irányba haladunk az autóval. Ezenkívül teljesítettünk néhány hosszú etapot a gumikkal, és szerintem kulcsfontosságú lesz a hétvégén, hogy a lehető legtovább életben tartsuk a gumikat. Nem könnyű összerakni egy kört az időmérőn, de a legjobbamat adom majd, és szerintem az autótól is többet várhatunk még. Meglátjuk, mire leszünk képesek."

Charles Pic (P1: 21., 21.): "Ismét nagyon örülök, hogy sikerült jól alkalmazkodnom egy számomra új pályához, ráadásul ma vezettem először éjszakai körülmények között, szóval sok újdonsággal kellett megbirkóznom. Reggel erre koncentráltam, de gyorsan sikerült felvennem a tempót, és nagyon hamar a technikai programon kezdhettem dolgozni. A forróságot és a páratartalmat nem mindenki viseli jól a csapatban - kemény. Összességében egészen elégedett vagyok azzal, ahogy az első nap után állunk - különösen a riválisainkhoz mérten - és még egyértelműen van hova fejlődnünk a hétvége folyamán. Azt kell mondanom, hogy ez azon pályák egyike, amelyeket a leginkább vártam az első évadomban, és eddig nagyon tetszik! A hangulat már most elég vibráló a különleges helyszín miatt, szóval már alig várom, hogy eljussunk a versenyig."

HRT

Pedro de la Rosa (P1: 23., P2: 23.): "Az első edzésen főleg a pálya megtanulására helyeztük a hangsúlyt. Pont olyan volt, mint amit vártam, bár fizikailag megterhelőbb, főleg az első edzésen. A második egy kicsit könnyebben ment, mivel már ismertem a pályát, és úgy döntöttünk, felrakjuk az új padlólemezt. Most ki kell elemeznünk az adatokat, hogy teljesen megértsük a működését, és azt, hogy hogyan alakultak az elvégzett tesztek, különös tekintettel arra, ahogy az autó hasmagasságát változtattuk hátul. Így majd megláthatjuk a fejlődés mértékét, és hogy ebből mennyit nyerhetünk."

Narain Karthikeyan(P1: -, P2: 24.): "A cél a pályához való alkalmazkodás volt, mivel az utcai pályák mindig trükkösek, így fontos volt, hogy köröket tegyünk meg, és önbizalmat nyerjünk. A pálya fizikailag nagyon megterhelő, nemcsak a hőség miatt, hanem mert állandóan lassítani-gyorsítani kell. Összességében elégedettnek kell lennünk az edzés alakulásával, mivel jó munkát végeztünk, de holnap még egy lépést kell tennünk az autó fejlesztésében. Szintén örömmel tölt el a Tata Tea felém mutatott bizalma és támogatása, ettől a versenytől kezdve helyet kapnak a bukósisakomon és az italos palackomon."

Hua Ma-csing (P1: 24., P2: - ): "Fantasztikus érzés volt újra vezetni az F112-t, és mindezt egy ilyen látványos pályán. Jó edzést teljesítettünk, és sokat tanultam. Nyugodtan vettük tudomásul, hogy a vizes pályaviszonyok nem voltak egyszerűek. Intermediate gumikon mentünk ki, a csapat azt akarta, hogy kényelmesen érezzem magam, és hozzászokjak a pályához, mielőtt lágyakra váltunk. Az időeredményeim körről körre javultak, és ez volt az első alkalom, hogy vizes körülmények között, egy utcai pályán, éjszaka vezettem forma-1-es autót, úgyhogy elégedett vagyok az eredménnyel."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!