Red Bull
Sebastian Vettel (1.): "Ez fantasztikus hétvége volt. Tegnap már az időmérő is tökéletesen sikerült, és az autóm balansza ma ismét elképesztő volt. A bokszkiállások közben nem változtattunk sokat a beállításokon, mert így is minden csodálatosan működött. Nagyon boldog vagyok, a srácok rendkívül keményen igyekeztek, s bár itt nem kaptunk semmilyen komoly fejlesztést, valahogy minden összejött. A balansz tökéletes volt, ma ez jelentette a különbséget. Kár azért, ami (Fernando) Alonsóval történt, mert ilyesmit másoknak sem kívánunk. Legközelebb velünk is megeshet ugyanez. Idén már láthattuk, hogy mennyire hullámzóan alakul a szezon, ezért egyik pillanatról a másikra bármi megtörténhet - leszegett fejjel, mindig csak a következő lépésre gondolva kell tovább dolgoznunk."
Mark Webber (9.): "Nem láttam, mi történt a rajtnál, de azóta kiderült, hogy (Romain) Grosjean ütközött nekem. Mi minden hétvégén komoly eredményekért harcolunk, és az ilyesmi nem segít, szóval igen, bosszantó, ami történt, mert megint néhány nagyágyú került bajba a rajtnál. Utána egykiállásos stratégiára váltottunk, de én tovább igyekeztem, nem adtam fel, és sikerült is kihoznom valamit a versenyből. Nyolc másodperccel végezni az 5. helyezettől azok után, hogy eleinte utolsó voltam - ráadásul a Safety Car lement a pályáról, mielőtt utolérhettem volna a mezőny végét -, nem rossz eredmény. Koreában visszatérek."
Ferrari
Felipe Massa (2.): "Fantasztikus verseny volt! Nagyszerű közel két év után visszatérni a dobogóra, teljesen feldob. Két kemény év van mögöttem, és időnként milliónyi dolog fut át az agyamon, melyek egy része rossz gondolat, de végre boldog lehetek! Pszichológiailag és a jövőm szempontjából is fontos eredmény ez, legalábbis így gondolom. Még kellemesebb visszatérni a dobogóra itt, egy olyan pályán, amelyet imádok, és amelyet a karrierem kezdete óta ismerek. Néha a legnehezebb pillanatokban jönnek a legjobb élmények. Először a családomnak akarok köszönetet mondani, a feleségemnek és a fiamnak. Ez a futam még nagyobb motivációt ad az idény további részére. Nagyon sajnálom Fernandót, mert meggyőződésem, hogy ma mindketten dobogóra állhattunk volna. A tegnapi Q2-ben történtek után nem indultam jó pozícióból, de jól rajtoltam és sértetlenül átevickéltem az első kanyarban kialakult káoszon. Utána egyből éreztem, hogy erős a tempóm, és hogy képes vagyok közel maradni (Jenson) Buttonhoz és (Kamui) Kobajasihoz. A kiváló stratégiának hála sikerült megelőznöm őket a bokszkiállásnál, és azonnal tudatosult bennem, hogy a kemény gumikon is ütőképes a tempóm. A csapat remek munkát végzett, versenyképes autót bocsátott a rendelkezésemre. Az egyetlen nehéz pillanata a hétvégémnek az átkozott második menet volt a Q2-ben, még nem találtunk magyarázatot tá. Most már a koreai versenyre összpontosítunk, ugyanis öt futammal a szezon vége előtt még bármi lehet."
Fernando Alonso (-): "Ma nagyon szerencsétlenek voltunk, nagy kár egy ilyen végkifejletért az első kanyarban. (Kimi) Räikkönen autója hozzáért az enyémhez, ami defektet okozott a balhátsó gumin, és vége lett a versenyemnek. Sajnos előfordul az ilyesmi, amikor a mezőny közepéből rajtolunk, mivel az autó teljesítményén kívül a külső tényezők is sokat számítanak. Ami autónk egyébként gyakran jobb vasárnaponként, mint szombaton. Ez Felipe versenyén is látszott, aki a tízedik helyről indulva tökéletesen vezetett, és harcolta leggyorsabb autókkal. Ez a végeredmény egyértelműen elmosta a korábbi előnyömet, de ha a szezon előtt felajánlották volna, hogy öt viadallal a bajnokság vége előtt ilyen helyzetben lehetünk, örömmel aláírtam volna! Sokat kell dolgoznunk az autó fejlesztésén. Nem aggódom, viszont reagálnunk kell a többi ellenfelünk előrelépésére. Egyfajta mini bajnokság kezdődik most, amely öt nagydíjon át fog tartani. A cél, hogy legalább egy ponttal többet gyűjtsek a többieknél. Ami ma velünk történt, legközelebb másokkal történhet meg. A szerencse forgandó, erről szólnak a versenyek."
Sauber
Kamui Kobajasi (3.): "Még nem ülepedett le bennem, alig tudom elhinni: az első dobogós helyezésemet Szuzukában szereztem! Fantasztikus verseny volt, keményen dolgoztunk, hogy eljussunk idáig, pedig pénteken még hiányzott a tempónk. De a Sauber F1 Team kiváló munkával zárkózott fel. A harmadik rajthely egyértelműen sokat segített, és nagyon magabiztossá tett engem, hogy pénteken futottam egy hosszú etapot az edzésen. A csapat nagyszerű autót épített az idei évre, amit elárul ez a dobogós eredmény, illetve a csapattársam által szerzett dobogós eredmények. Időnként már közel jártam hozzá, de sohasem volt szerencsém. Nagyon sokat jelent nekem, hogy végre sikerült, innentől talán könnyebb lesz a helyzetem. Az utolsó etapom nagyon elnyúlt, ráadásul Jenson (Button) később kapott friss gumikat, mint én. A hátsó abroncsaim rossz állapotba kerültek a futam végére, erősen túlkormányzottá vált az autó, ezért keményen kellett védenem a dobogós pozíciómat. Csak az utolsó körben mertem gondolni rá, hogy magam mögött tudom tartani (Buttont), mert addigra elhagytuk a legjobb előzési pontot, a célegyenest. Utána láttam a rajongókat és a felemelt kezeiket. Ez sokat jelent nekem, köszönöm a japán szurkolók támogatását."
Sergio Pérez (-): "Elnézést kérek a csapattól. Jól volt, amikor a 6. körben megelőzte Lewis Hamiltont a 6. körben, de akkor már nem, amikor újra megpróbáltam később. Lewis meglehetősen későn húzódott a belső ívre, nekem csak a külső íven maradt hely. Mindenesetre én hibáztam. A versenyem nem kezdődött jól sem, mert amikor Romain Grosjean felfordulást okozott, én is pozíciókat vesztettem."
McLaren
Jenson Button (4.): "A negyedik hely nem rossz eredmény, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a nyolcadikról indultam. Már harmadik is voltam az első etapban, de utólag hibának tűnik, hogy olyan hamar elvégeztük az első kerékcserét. Kamui (Kobajasi) és én is beragadtunk egy Toro Rosso mögé, ez mindkettőnknek időbe került Felipe (Massával) szemben. Ő vadonatúj gumikon rajtolt, ami nagy különbség: tovább kint tud maradni az ember és fenn tudja tartani a sebességét, ezért volt képes átugrani mindkettőnket az első kiállások után. A vége felé keményen tudtam nyomni a gázt, és elkezdtem üldözni Kamuit. De ő nagyon jól gazdálkodott az utolsó szett gumijával - meg tudtam közelíteni, de csak úgy tudtam DRS-távolságon belülre kerülni, ha nagyon későn fékeztem a sikánnál. Azonban amikor ezt megpróbáltam, mindig blokkoltak a kerekeim és kisodródtam. Ez még így sem túl rossz - szereztünk pontokat -, de egyszerűen ma nem volt meg a tempónk, hogy a győzelemért harcolhassunk.
Lewis Hamilton (5.): "Gratulálok Jensonnak, egész hétvégén jól vezetett, elég sok pontot gyűjtöttünk ma a csapatnak. Nagy szerencsém volt, hogy kimaradtam a rajtbalesetből; sok autó elhagyta a pályát, csak arra koncentráltam, hogy megóvjam az autót a sérüléstől. Olyan keményen nyomtam a gázt az egész versenyen, ahogy csak tudtam. Kicsit küszködtem az első etapban - nagyon alulkormányzott volt az autóm - de egy idő után az autó elkezdett újra jól kanyarodni. Onnantól kezdve igazán jól éreztem magam, és képes voltam gyorsulni, de már túl késő volt ahhoz, hogy az eredményen ez változtasson. Ez egyszerűen nem az én hétvégém volt. Jobb időmérővel jobb eredményt tudunk elérni - ez lesz a célunk Dél-Koreában jövő héten. Már nagyon várom.
Lotus
Kimi Räikkönen (6.): "Nem a hatodik helyre számítottunk, de sajnos a tempónk nem tette lehetővé, hogy előrébb végezzünk. A rajt necces volt, egyből Fernando (Alonso) mellé értem az egyenesben, ő pedig keresztbe vágott egészen addig, amíg már sehová sem tudtam menni. Ekkor időt vesztettünk, és a második bokszkiállásunk sem sikerült a legjobban, szóval nehéz verseny volt. Ami jó, hogy így is pontokat gyűjtöttünk, versenyben maradtunk a bajnoki küzdelemben."
Romain Grosjean (19.): "Amióta visszatértem (az eltiltás után) Szingapúrban, az elsődleges célom az, hogy roppant óvatos legyek a rajtnál. Figyeltem Sergio (Pérezt) a bal oldalon, hogy biztosan ne ütközzünk, de köztem és Mark (Webber) között nagy sebességkülönbség volt az első kanyarnál, ami meglepett, és ütköztünk. Buta hiba volt. Mark odajött hozzám a verseny után, természetesen csalódottan, de elnézést kértem tőle, és túltettük magunkat az ügyön. A következő futam előtt leülünk és átnézzük a helyzetet, hogy megvizsgáljuk, hogy miképp javulhatnánk ezekben a szituációkban. Az utolsó körökben a gumik az élettartamuk végére értek, és nem álltam a pontszerzők között, ezért feladtam a versenyt. Nem volt jó nap, de már Koreára tekintünk, hogy esélyünk legyen a korrigálásra."
Force India
Nico Hülkenberg (7.): "Ha azt mondták volna a verseny előtt, hogy hetedikként végzek, azonnal elfogadtam volna - nagyon elégedett vagyok a mai eredményemmel. Remekül rajtoltam, sok autót megelőztem, és ki tudtam maradni a balesetekből is az egyes kanyarban. Az első kör végén már a nyolcadik helyen találtam magam, és kiderült, hogy jó a versenytempónk is. Erősnek érződött az autó a verseny alatt, jó volt a balansza, keményen tudtam üldözni Lewist (Hamilton) és Kimit (Räikkönen), nyomást gyakoroltam rájuk. Aztán elhúztak tőlem a vége felé, de nekem csak arra kellett ügyelnem, hogy Maldonado ne előzzön meg. Egy újabb hetedik hely - igazán megérdemelt eredmény a csapatnak egy ilyen kemény hétvége után, ez hat pontot jelent a bajnokságban."
Paul di Resta (12.): "Ez eléggé úgy alakult nekem, mint egy tesztverseny. Már a felvezető körben elkezdett rakoncátlankodni a kuplungom, ezért nem volt meglepetés, hogy rosszul rajtoltam. Az egyes kanyar felé tartva már majdnem a mezőny végére csúsztam vissza, ezért képes voltam kimaradni a balesetekből, amelyek előttem történtek. De amikor ilyen sok helyezést veszít az ember a rajtnál, akkor már nehéz visszakapaszkodni. Mindig forgalomban voltam, mivel nem tudtam üres pályán menni, nem tudtam megmutatni az autóban rejlő potenciált sem. Nem voltunk túl messze tőle a beállításokkal, de az arany középutat soha sem találom meg igazán. Remélhetőleg Koreában visszakerülök a pontszerzők közé."
Williams
Pastor Maldonado (8.): "Ez jó verseny volt számomra. Az autónk nagyon gyors, a tempónk kiegyensúlyozott volt, de nehezen tudtam előzni, különösen a futam végén. Úgy éreztük, gyorsabbak vagyunk az előttünk haladóknál, a pálya tulajdonságaiból adódóan azonban nem volt könnyű felzárkózni hozzájuk. Ismét pontokat szereztünk, aminek örülök, mert növeli az önbizalmunkat a következő versenyre."
Bruno Senna (14.): "Jól rajtoltam, sikerült megelőznöm két autót is, de akkor sajnos belefutottam egy balesetbe (Nico) Rosberggel, amikor a második kanyarban a belső ívet választottam. Ez máris hátrányos helyzetbe hozott kissé, a tempónk viszont továbbra is remek volt. Az autónk ütőképesnek tűnt, ezért elég sokat tudtam előzni, és a gumik is megfelelően viselkedtek. Most Koreára koncentrálunk, ahol remélhetőleg sikerült pontokat szereznünk."
Toro Rosso
Daniel Ricciardo (10.): "Eseménydús futam volt. Kicsi lefulladtam a startnál, de ahogy váltottam fölfelé, sikerült elindítanom a hajtást, bár sajnos megelőzött (Nico) Hülkenberg. Utána, a balesetek miatt beküldött Safety Car előtt sikerült több helyet javítanom. Láttam, ahogy (Fernando) Alonso megpördül előttem, és necces volt, mert sokan belekeveredhettünk volna a balesetbe. Sikerült elkerülnöm ezt, (Romain) Grosjeant is elkerültem a 3-as kanyarnál. Onnantól jó versenyt futottam, tartottam az iramot (Pastor) Maldonadóval, de nem sikerült megelőznöm. A következő két etapom is jól alakult, először a más stratégiával haladó (Mark) Webberrel, majd a futam végén Michael (Schumacherrel) harcoltam. Örülök, hogy megnyertem a csatát ellene, visszavertem a támadását. Mindig nehéz a harc egy gyengébb autóval, de a csapat hasznos tanácsokat adott, hogy hogyan használjam a KERS-t a védekezésre a DRS zónában. A munkánk hatékonysága javult, nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy a nyomás alatt vezettem. Nem minden nap lohol a sarkadban egy hétszeres világbajnok, és mivel csupán csak néhány versenye van még hátra, kellemes egy vele vívott csatát bejegyezni a naplómba!"
Jean-Eric Vergne (13.): "Jól kezdtem, de erősebb versenyem is lehetett volna. Az első etapban sok időt buktam (Heikki) Kovalainen mögött, aki az opciós (lágy) gumikon ment, és jobban tudott kigyorsítani a kanyarokból, mint én. A (rajt után a) második kanyarnál (Nico) Rosberg pont elém forgott vissza háttal, ezért fékeznem kellett, aminek következtében mindenki elhúzott mellettem. Később olyan keményen nyomtam a gázt, amennyire csak tudtam, és erős tempót diktáltam, megmutatva, mire képes az autó. A három rajthelyes büntetés sem segített, de újra bizonyítottuk, hogy erősek lehetünk vasárnap, gyorsabbak voltunk, mint a Force Indiák, illetve (Bruno) Senna. Csak pár napot kell várnom, hogy újra támadjak, méghozzá Koreában, ahol tavaly először vezettem a Toro Rossónál, tavaly péntek délelőtt. Összességében ez egy élvezetes hétvége volt, nagyon várom, hogy jövőre újra versenyezhessek itt."
Mercedes
Michael Schumacher (11.): "Vegyes érzéseim vannak a japán verseny után, mert nyilvánvalóan sajnálatos, hogy ennyire közel kerültünk a pontszerzéshez, aztán mégsem gyűjtöttünk egyet sem, ugyanakkor a futam jobban alakult a vártnál. Az utolsó körökben szép és érdekes csatát vívtam (Daniel) Ricciardóval, de végül nem tudtam megelőzni, mert a Toro Rosso nagyon gyorsan ment az egyenesekben. Azt kell mondanunk, hogy sokkal többet nem érhettünk volna el. Meglátjuk, Koreában milyenek leszünk."
Nico Rosberg (-): "Jól rajtoltam, azonban sajnos elég hamar véget ért a versenyem. Az első kanyarnál (Romain) Grosjean nekiment (Mark) Webbernek, ami az én balesetemet is okozta. Fékezni kezdtem, de (Bruno) Senna belém hajtott hátulról, ami tönkretette a hátsó gumimat, így ki kellett állnom. Kár, mivel nagyon jónak éreztem az autót a bemelegítő körben, és bíztam benne, hogy értékes pontokat szerezhetünk. Szebb hétvégét remélek Koreában."
Caterham
Heikki Kovalainen (15.): "Fantasztikusan rajtoltam, kikerültem az összes balhét az első kanyarnál, és miután kiállt a Safety Car, azonnal megelőztem (Timo) Glockot. A 11. helyen haladtam az első kerékcseréig, az első etapban nagyszerűen ment az autó. Tartottam a mögöttem lévőket, a lágy gumik kopása megfelelő volt. A második etapban átváltottunk a kemény abroncsokra, és megint jó volt a kopásuk üteme. Fontolóra vettük az egykiállásos taktikát is, de az etap vége felé elfogytak a gumik, ezért tíz körrel a vége előtt újra bementem a depóba, és onnantól csak az maradt, hogy gond nélkül beérjek a célba."
Vitalij Petrov (17.): "A startnál ki kellett kerülnöm a zűrzavart, de rendben átevickéltem, és hamar jó ritmust vettem fel. Az első kiállásom rendben sikerült, azonban utána elromlott a KERS-ünk, amivel nyilvánvalóan időt vesztettem. Problémám volt a rádióadással is, nem hallottam, hogy figyelmeztetnek a kék zászlókra, és végül bokszutcán áthajtásos büntetést kaptam. A rajtpozíciómat és a KERS-hibát figyelembe véve, szerintem mindent kihoztam ma az autóból. Kicsit gyötrelmes hétvége volt, de jó látni, hogy a csapat keményen dolgozik a fejlődés érdekében. Jövő héten, Koreában újabb esélyünk nyílik a küzdelemre."
Marussia
Timo Glock(17.): "Nagyon boldogan mondhatom, hogy ez egy jó verseny volt számunkra. Majdnem sokkot kaptam a rajtnál, amikor láttam, hogy autók repülnek keresztbe a pályán. Heikki elég jól átment rajtuk, de én a sarkában loholtam, és meg is tudtam előzni az Esses kanyarnál. Feljöttem a 11. helyre, de tudtam, hogy nem lehetek sokáig itt, mert kicsit küszködtünk a hajtott kerekek tapadásával az utolsó kanyarból kifelé jövet, és nekik volt KERS-ük, nekünk meg nem. Heikki visszaelőzőtt és utána még elég sok időt vesztettem abban a kanyarban - három-négy tizedet minden körben az 1-es kanyarba és az Essesbe menet -, ami lehetőséget adott a többieknek - akiknek szintén volt KERS-ük - hogy megelőzzenek. Általánosságban azonban jó versenytempónk volt, kiegyensúlyozottak voltunk. Jól használtuk a gumikat, elég sokáig kint tudtunk maradni. Nagyon erős volt az első kerékcserénk - a verseny negyedik leggyorsabb csapata lettünk -, szép munka volt a szerelőktől, ezen minden nap keményen dolgoznak. Jó volt a tempóm az elsődleges gumikeverékkel, jól is mentem, de az utolsó bokszkiállásom kissé sokáig tartott, mert elszámítottam magam a bokszutcai tapadással kapcsolatban, az én hibám volt, elnézést kérek érte. Aztán képes voltam felzárkózni Heikkire, a stratégiánk működött. Volt egy pont, amikor már csak négy másodpercre voltunk mögötte, de aztán a kék zászlók miatt megint elhúzott. Azért az is szép, hogy csak nyolc másodperccel ért előttünk célba! Úgy vélem, elégedettnek kell lennünk. Jókat csatáztunk, az autót nagy élvezet volt vezetni, remek, hogy ismét kiegyensúlyozott az autónk. Továbbra is a versenytempónk erősebb, ezért folytatjuk a kemény munkát, hogy az időmérőn is javuljunk. Elvezzük a szezonnak ezt a pozitív hangulatú, utolsó fázisát."
Charles Pic(-): "Nyilvánvalóan csalódás nekem, hogy ki kellett állnom, mivel a versenynek abban a fázisában éppen keményen zárkóztunk fel. Ráadásul hosszú idő óta ez az első kiesésünk. Nehéz volt a rajt, mert ki kellett kerülni az első kanyarban látott gondokat, aztán az első etapban küszködtem a kemény gumik tapadásával. Ez javult, amikor a lágyakra váltottam a második etapban. Jól ment a versenyem, Timo (Glock) mögött voltam, Vitalij (Petrov) és Pedro (de la Rosa) előtt. Sajnos a második kiállásomnál rosszul mértem fel a féktávot a bokszban, eléggé túlcsúsztam, amivel sok időt vesztettem. Nem sokkal ez után ki kellett állnom motorhiba miatt. Mindent egybevetve ez egy jó hétvége volt, élveztem az első tapasztalatokat ezen a hihetetlen, technikás pályán. Már nagyon várom a számomra ismeretlen következő új pályát jövő héten, remélem ott jobb eredménnyel zárok majd."
HRT
Pedro de la Rosa (18.): "A mai futam egész jól sikerült, elmondhatjuk, hogy előre léptünk, noha még egy csomó teendőnk van. Az első etap jó volt, de az első kerékcserénél problémánk támadt, amivel sok időt vesztettem. A kemény gumikkal a táv vége felé nagyszerű köridőket futottam. Az autó vezethetősége jó volt, közel kerültem (Charles) Pichez és (Vitalij) Petrovhoz, ami fantasztikus tett számunkra egy ilyen pályán."
Narain Karthikeyan (-): "Szépen rajtoltam, megelőzte Picet az első körben. Jól működött az autó, és Pedro elé kerültem az első bokszkiállás után, jó versenyt futottam. Azonban később gond lett az autóval, és a második kerékcserénél úgy döntött a csapat, hogy elővigyázatosságból jobb lesz félreállni. Most már Koreára gondolunk, és azon dolgozunk, hogy újra előre lépjünk."