Paul Hembery, a Pirelli sportprogramjának főnöke kijelentette, az intermediate típus kivételével valószínűleg az összes Forma-1-es gumit megváltoztatják a következő szezonra: átalakítják a formájukat és a szerkezetüket, az oldalfalukat megerősítik, s mint kiderült, a tömegüket is növelik. A sportigazgató elmondta, hogy elsősorban az aerodinamikára kifejtett hatásuk fog lényegesen változni.
A változtatások fő célja, hogy az abroncsok szélesebb hőmérsékleti tartományban működjenek, mivel az idei év első részében a csapatok kínlódtak a gumik viselkedésének megértésével, amit sokan azok szűk üzemi tartományával magyaráztak.
Az olasz gyártó október elején befejezte a 2013-ra szánt gumik tesztprogramját a pályán, amelynek keretében több száz keveréket próbáltak ki. "Felvettük a kapcsolatot a csapatokkal, és elkezdtük továbbítani feléjük az információkat" - mondta Hembery. "Sokat tesztelünk házon belül, az ebből nyert adatok segítenek a csapatoknak a modellek elkészítésében. Az adatokat feltesszük egy központi szerverre, így valós időben hozzájuk lehet jutni. Mindegyik istálló ugyanakkor kapja meg őket, szóval senki sem kerül előnybe."
A csapatok hónapokon át rejtélynek tartották a Pirellik viselkedését, a véletlen tényezők nagymértékben hozzájárultak a hétvégéről hétvégére felboruló erősorrendhez a szezon elején. A McLaren technikai igazgatója elmondta, kezdetben "az összes istállót sokkolta" a gumik szeszélyes volta, és ezt megpróbálják elkerülni a jövőben.
"Tanultunk belőle. A tavalyi évet követő változás mindenkit megdöbbentett, pedig az (előzetesen küldött) adatok nem igazán utaltak rá. Most tehát nagyon oda kell majd figyelnünk" - nyilatkozta Paddy Lowe. "Az adatok tényeket tartalmaznak, mint például a gumik tömege és formája, ezeket lehet felhasználni a fejlesztésekhez. De a keverékek valódi viselkedését nem mutatják az adatok, ezt a használat során kell kitapasztalni."