2011-ben debütált a Forma-1-ben a DRS (Drag Reduction System), amely gombnyomásra csökkenti az autók hátsó szárnyának légellenállását, s hozzásegítheti a versenyzőket az előzéshez. A berendezést a szabadedzéseken és az időmérőn tetszőleges helyen lehet használni, a futamon viszont csak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által az adott pályán kijelölt egy vagy két egyenesben, és csakis akkor, ha a mért ponton az autó egy másodpercnél közelebb haladt az előtte lévőhöz.
A következő szezontól változás jön a DRS-szabályokban, ugyanis az FIA biztonsági okokból betiltja a korlátlan használatának lehetőségét, így az edzéseken, valamint az időmérőn is kizárólag a kijelölt szakaszokon szabad majd felcsapni a szárnyat.
Charlie Whiting versenyigazgató elmondta, a pilóták gyakran túl merészek: kigyorsításnál minél korábban próbálják csökkenteni a légellenállást, ami növeli a kicsúszás kockázatát, hiszen hirtelen a leszorítóerő is kisebb lesz. Balesetveszélyes az is, ha a nagy sebességű kanyarokban - például a szuzukai 130R-ben - aktiválják a DRS-t. Kifejezetten a versenyzők kérték, hogy ennek vessenek véget.
"A DRS lényege, hogy segítse az előzést a versenyen. Eredetileg egyáltalán nem akartuk, hogy az időmérőn is lehessen használni" - idézte Whitingot az Autosport. "Sok gond származott (a korai használatából), és a pilóták azt mondták, egyre több."
"Gondolhatnánk, hogy a DRS túl korai aktiválása nem sokban különbözik a túl korai gázadástól, de a DRS-t csak be/ki lehet kapcsolni, míg a gázpedál állását folytonosan lehet szabályozni."
A szabálymódosítás egyébként vélhetően könnyebbé teszi majd a csapatok felkészülését: a mérnököknek eddig kompromisszumot kellett kötniük a váltóáttételezés beállításánál, mert az optimális áttételek nem ugyanazok voltak az időmérőn és a versenyen.
További változtatás lesz, hogy a csapatok 2013-tól nem hivatkozhatnak majd vis majorra, ha valamelyik autójuk az időmérő után megáll a levezető körében. Eddig jellemzően olyankor lett bonyodalom ebből, amikor az autó üzemanyagtankjában nem maradt volna elég (minimum 1 liter) benzin az FIA mintavételéhez, és az istálló inkább megkérte a pilótáját, hogy parkoljon le. Mivel így trükközni is lehet a benzinmennyiséggel, az FIA be akarja zárni ezt a kiskaput.
"Ki fogjuk számolni, hogy mennyi üzemanyag fogyott volna, amennyiben az autó teljesítette volna az egész kört, és az így maradt mennyiségnek el kell érnie mondjuk az 1,42 litert, vagy valamilyen más értékhatárt. Szerintem ez logikus is" - magyarázta Whiting,