A BBC értesülései szerint a Williamstől átigazoló Toto Wolff érkezése csak a következő lépés abban a játszmában, melynek során a Mercedes teljesen lecseréli F1-es istállójának menedzsmentjét, menesztve a csapatfőnök Ross Brawnt is. Részben a helyére szerződtethetik a McLaren technikai igazgatóját, Paddy Lowe-ot.
"Paddy Lowe a Mercedeshez megy, Brawn és (Nick) Fry pedig a jelek szerint távozóban van. Lowe nagyon magas pozícióba fog kerülni" - állítja a brit csatorna szakértője, Eddie Jordan. "Nem technikai igazgató lesz; ennél rangosabb beosztást kap, de nem lesz csapatfőnök sem, azt a posztot ugyanis Wolff fogja betölteni. Lényegében Lowe irányítja majd az istálló mindennapos ügyeit."
A Williamsben is résztulajdonos Wolff - akiről csak hétfőn jelentették be, hogy a Mercedeshez igazol - ugyanakkor egy közös telefoninterjúban több brit lapnak azt mondta, nem hallott Brawn eltávolításának tervéről. "Szerintem én tudnék róla. Ez az egész csak találgatás. Ross a csapat vezetőségének tagja, és maradni fog." Ezt támasztja alá, hogy a Wolff szerződtetéséről szóló hivatalos közleményében a Mercedes kifejezetten azt írta, "Ross Brawnnal együtt Lauda és Wolff teszi teljessé a Mercedes F1-es csapatának menedzsmentjét."
"Már beszélgettem Rosszal. Nagyra tartom, amit elért, de alaposabban meg kell értenem az általa kialakított szervezeti struktúrát. Őrültség lenne azonnal személycserékről beszélni, alighogy betettem ide a lábamat" - tette hozzá Wolff.
Mégis jogosan merülhet fel a kérdés, hogy a feltűnően sok magas beosztású személy hatásköre nem fog-e egymásba érni, ha mindannyian a csapatnál maradnak. Azt Wolff is elismerte, hogy a vezérigazgató Nick Fry, akit a Mercedes a jogelőd Brawn GP egyik résztulajdonosaként örökölt meg, nem feltétlenül tarthatja meg a pozícióját. "Rengeteg intelligens ember dolgozik itt, és mindannyiukkal találkoznom kell, beszélgetnem kell velük, hogy a helyzet elemzése után levonhassam a helyes következtetéseket" - jelentette ki Wolff. "Itt már van egy létező szervezeti struktúra, én annak a részeként szeretnék dolgozni."
Wolff - aki 30 százalékban a Mercedes GP tulajdonosa is lett, míg Lauda 10 százalékos részt kapott - a Lowe-val kapcsolatos pletykákra reagálva csak annyit mondott, hogy ezeket ő is az újságokból ismeri, és egyelőre nem árulhat el többet. A BBC és az Autosport úgy tudja, Lowe elvben már valóban beleegyezett, hogy csatlakozik a Mercedeshez, de szerződést formálisan még nem írt alá velük. Ha távozna a McLarentől, valószínűleg úgyis legalább fél évig nem állhatna munkába új csapatánál.
A BBC szerint az 1993 óta a McLaren kötelékéhez tartozó Lowe nem szeretne egyszerűen technikai igazgatóként tovább dolgozni, mert nagyobb hatáskörre vágyik. Korábban állítólag meg is egyezett Wolffal, hogy csapatfőnöknek a Williamshez igazol, de a Mercedesszel is már azelőtt kezdett tárgyalni, hogy az osztrák üzletember oda szerződött. Miután elvesztette Lewis Hamiltont, Lowe távozása újabb érzékeny veszteség lenne a McLaren számára.
A Mercedes pedig azok után, hogy a tavalyi szezon végeztével Michael Schumacher mellett a márka sportprogramját több mint két évtizeden át irányító Norbert Haug is leköszönt, a legfelső szinten csaknem teljesen megújulna. Ez annyiban kétségkívül indokolt, hogy amióta 2009 végén megvásárolta a címvédő Brawn GP-t, a Mercedesnek nem sikerült látványos fejlődést elérnie.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!