A kormány határozatban döntött róla, hogy a Magyar Nagydíj jelenlegi, 2016-ban lejáró szerződése után, 2017 és 2021 között is hajlandó a költségvetésből fedezni a Forma-1-es verseny megrendezésének összesen mintegy 50 milliárd forintos jogdíját.
Ez még nem jelenti azt, hogy ebben az időszakban Magyarországon maradhat a világbajnoki sorozat, de előfeltétele volt annak, hogy megkezdődhessenek a tárgyalások Bernie Ecclestone-nal a hosszabbításról. A Hungaroring Sport Zrt. nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnöke, Gerstl Péter múlt novemberben, az Abu-Dzabi Nagydíj hétvégéjén elvben megállapodott Bernie Ecclestone-nal a folytatásról, amihez azonban az kell, hogy a mogyoródi pályán elvégezzenek bizonyos, régóta esedékes fejlesztéseket, elsősorban az újraaszfaltozást.
Emellett az előzések megkönnyítése érdekében át kellene alakítani a régóta kritizált vonalvezetést is. Mindehhez a nagy költségek miatt szintén állami fedezetre lenne szükség, és Gerstl február elején azt mondta, "elküldtük a kérelmet az államnak, hogy biztosítson forrást az átépítésre."
"Az első, és talán legfontosabb, hogy minél hamarabb aláírjuk az újabb öt esztendőre, tehát 2017-től 2021-ig szóló megállapodást Ecclestone-nal" - tette hozzá. "Addig semmi értelme átépítenünk a pályát, hiszen 2016-ig érvényes szerződésünk van a futamok megrendezésére, s annak mindenben eleget teszünk."
A kormány által most garantált jogdíj 2017-ben kb. 38 millió dollár lenne, de mivel a többi pályán is megszokott gyakorlatnak megfelelően bele van építve egy évenkénti 7,5 százalékos növekmény, 2021-ben már 51 millióba kerülne. Ez az öt év alatt összesen 222 millió dollárt, azaz jelenlegi árfolyamon 50 milliárd forintot jelent. A növekmény korábban még nagyobb összegét az előző szerződéshosszabbítás alkalmával sikerült lejjebb alkudnia a Hungaroringnek.