A versenyzői etikára vonatkozó általános irányelveket a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Nemzetközi Sportkódexe rögzíti, de gyakran fordulnak elő vitás esetek, amikor a sportfelügyelőknek kell ítéletet hirdetni, hogy egy manőver szabályos volt-e vagy sem.
Damon Hill szerint régen, amikor a sportág még sokkal veszélyesebb volt, nem volt gond a versenyzők magatartásával, viszont az 1970-es évek után jött egy időszak, amelyben sokan túllépték a sportszerűség határait. "Voltak versenyzők, akik átlépték az agresszivitási küszöböt, és úgy tűnt, ezt el is nézik nekik, illetve még bátorították is őket, hogy így vezessenek" - közölte a Pitpassnak adott interjúban. "Máig megdöbbent, hogy Ayrton Sennát nem tiltották el, amiért Szuzukában nekiütközött Alain Prostnak. Napjainkban ezért öt versenyre, sőt, talán egy egész szezonra szóló eltiltást kapna."
Hill ezzel az 1990-es Japán Nagydíjra utalt, melynek rajtjánál Senna szándékosan belerohant Prost autójába, mivel mindkettejük kiesése esetén ő lett a bajnok. A brazil százezer dolláros bírságot és hathónapos eltiltást kapott, bár végül egyetlen futamot sem kellett kihagynia.
Hill szerint azóta sokat javult a helyzet. "Úgy gondolom, manapság egyfajta önszabályozó politika működik a versenyzők között. A GPDA (a versenyzők érdekvédelmi szervezete) révén lehetőségük van rá, hogy kibeszéljék a sérelmeiket a vezetési szabályokat illetően" - mondta. "Jó, hogy manapság védettebbek a versenyzők, és tudják, hogy egy kicsit agresszívabbak lehetnek másokkal a futamon, anélkül, hogy marhaságot csinálnának."
"Létezik egy vonal, amelyet nem akarunk, hogy átlépjenek a pilóták, és azt hiszem, a sportfelügyelőkkel együtt sikerült megtalálni a helyes egyensúlyt. Nem szeretnénk elvenni a kedvüket a harctól, bátor manővereket akarunk látni, de az nem igazi versenyzés, hanem akadályozás, amikor valaki lehajt a pályáról csak azért, mert megteheti"
Az 1996-os világbajnok Hillnek egyébként Michael Schumacherrel volt több vitatott esete, amelyből nem is egy ütközéssel végződött.