A 2013-as versenyautók közül utolsóként a Williamst mutatták be: az FW35-öt idei szokás szerint egyszerűen kitolták a csapat garázsa elé Barcelonában, ahol alig fél órával később megkezdődött az előszezon második tesztciklusa.
A Williamsnek Pastor Maldonado révén tavaly sikerült megnyernie a Spanyol Nagydíjat, de a konstruktőri összetettben így is csak a 8. helyet tudták megszerezni. Ezért az FW35, amelyen több mint 12 hónapig dolgoztak, a technikai igazgató Mike Coughlan szerint nyolcvan százalékban új konstrukció: új a sebességváltója, a hátsó futóműve, a padlólemeze, a kipufogórendszere, az orra, és jelentősen könnyebb is lett az elődjéhez képest.
A fejlesztések miatt a Williams a tél folyamán nagy hangsúlyt fektetett rá, hogy gondoskodjon az autó megbízhatóságáról, a sebességváltó máris 3200 km-t teljesített a próbapadon, ami öt nagydíjhétvégének felel meg.
"A szabályok változatlanságát figyelembe véve elégedett vagyok azzal, hogy mekkorát sikerült előrelépnünk a tavalyi modellünkhöz képest" - mondta Coughlan. "Ez egy jobb, kifinomultabb F1-es autó lett, mint amilyen az FW34-es volt, ezért szerintem a projekt összes résztvevője büszke lehet az elvégzett munkára."
"A Coanda-effektus kihasználása számunkra nagy dobás. Az autónak erre a részére vonatkozóan a szabályok értelmezését sem módosították, ezért a Renault-val szorosan együttműködve igyekszünk majd minél többet kihozni belőle. A DRS használatát viszont idén korlátozták, ezért arra nem fogunk annyi erőforrást fordítani. Inkább más területekre koncentrálunk."
A csapatfőnök, Frank Williams szerint "sok fantázia és jó adag bátorság" kellett az FW35 tervezéséhez. "A Williams az elmúlt harminc év során sokszor feljutott a csúcsra. A hullámzó teljesítmény a sport természetéhez tartozik, de amikor gödörbe kerültünk, mindig sikerült kikecmeregnünk belőle" - mondta.
Ebből most Maldonado is szeretné kivenni a részét. "A kiegyensúlyozottság lesz a kulcs ahhoz, hogy felzárkózzunk az élcsapatokhoz" - vélte. "Erre az évre történt néhány változás: új versenymérnököm lett, és Valtteri (Bottas) személyében új csapattársam is, de a hangulat remek, hiszen mindannyiunkban buzog a versenyszellem, és jól ismerjük egymást."
A Bruno Sennát váltó Bottas azt mondta, felkészült az éles bevetésre. "Rengeteget edzettem, egyeztettem a mérnökeimmel, és dolgoztam a szimulátorban a felkészülés részeként" - magyarázta. "Egész pályafutásom során azért a pillanatért dolgoztam, amikor majd Melbourne-ben kialszanak a rajtlámpák."
Az FW35-öt a tesztpilóta, Susie Wolff már korábban bejáratta az Idiada pályán.
A bemutatók időpontja:
- Január 28.: Lotus (Enstone)
- Január 31.: McLaren (Woking)
- Február 1.: Ferrari (Maranello), Force India (Silverstone)
- Február 2.: Sauber (Hinwil)
- Február 3.: Red Bull (Milton Keynes)
- Február 4.: Mercedes (Jerez), Toro Rosso (Jerez)
- Február 5.: Caterham, Marussia (Jerez)
- Február 19.: Williams (Barcelona)
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!