A Pirelli gumijainak gyors kopása nemcsak a futamokon és az időmérőn, hanem egész hétvégén spórolásra készteti a csapatokat. A sport vezetőségét egyre inkább aggasztja, hogy ennek a péntek reggeli szabadedzések, és az üres pályát bámulni kénytelen nézők látják kárát.
Bernie Ecclestone a Pirellivel egyeztetve azt az ötletet vetette fel, hogy a csapatok egy extra szett gumit kapnának, kifejezetten a pénteki edzésre, azonban ennek felhasználáshoz olyan versenyzőt kellene az autóba ültetniük, aki korábban még nem indult egy nagydíjon sem - ezzel is segítve a fiatalok tapasztalatszerzését.
A javaslat nem aratott osztatlan sikert a paddockban, nem meglepő módon az élcsapatoknál tapasztalható a legnagyobb ellenállás. "Felvetődött az ötlet, hogy az extra szett gumit újonc versenyzők kapnák, de szerintem ez elég nehezen megvalósítható" - mondta a McLarent vezető Martin Whitmarsh, aki szerint ezzel a nézőket is becsapnák. "Az emberek azért jönnek ki a lelátókra, hogy (Fernando) Alonsót, (Lewis) Hamiltont, (Kimi) Räikkönent, (Jenson) Buttont lássák, miattuk vannak itt."
Hasonlóan vélekedett a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali is. "Nehéz lenne megmagyarázni a lelátókon ülőknek, hogy XY versenyzőnek van egy szett extra gumija, és Alonso, Hamilton, vagy bárki más nem jön ki a pályára, mivel ez a szett az újonc számára van fenntartva."
Jenson Button úgy véli, az élcsapatok nem fognak péntekenként újonc versenyzőt ültetni az autóikba, bár elismerte, hogy a fiatal tehetségek számára fontos lenne egy ilyen lehetőség.
"Rengeteg tesztpilótát látni, akik egész hétvégén ülnek, és csak nézik a történéseket. Nem ülhetnek be az autóba, így ez jól jönne nekik, és a sport jövője szempontjából is fontos, hogy a fiatalok tényleg esélyt kapjanak egy F1-es autó vezetésére, és valódi tapasztalatot szerezzenek a versenyhétvégékről, ne csak nézzék, mi történik körülöttük" - mondta a brit.
Az elképzelés kedvezőbb fogadtatásra talált a középmezőny csapatainál. "Szerintem jó ötlet, mivel végre jó okunk lenne, hogy tényleg bevonjuk ezeket a versenyzőket" - vélekedett a Saubert vezető Monisha Kaltenborn, aki kötelezővé tenné a fiatalok bevetését. "Szerintem ezt nem csak opcióként kellene felajánlani, különben sok csapat nem használná ki a lehetőséget."
"Ha saját magunkból indulunk ki, azt látjuk, hogy eleve van egy újoncunk. Vajon valóban elvennénk tőle azt az időt, hogy egy másik újoncnak adjunk lehetőséget?" - mutatott rá.
A Pirelli sportprogramját vezető Paul Hembery úgy nyilatkozott, a csapatoknak kell eldönteniük, ki használhatja majd az extra gumit. "Megmondtuk, hogy mi ebbe nem szeretnénk belefolyni, nekik kell egyezségre jutniuk a kérdésben" - szögezte le.