A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt, valamint a Magyar Nagydíj jegyértékesítését is végző Ostermann Kft. váratlanul elhunyt ügyvezetője, Frank Tamás helyére lépő Gerstl Péter már a tavalyi Abu-Dzabi Nagydíjon megkezdte a tárgyalásokat a mogyoródi verseny szerződésének meghosszabbításáról a 2017 és 2021 közötti időszakra. Bár Bernie Ecclestone akkor azt is feltételül szabta meg, hogy a közeljövőben alakítsák át az 1986-ban épült pálya előzésre alig alkalmas vonalvezetését, Gyulay egy szerdai sajtótájékoztatón elmondta: erre valószínűleg nem lesz mód, mert a kemény tél sok létesítményt megrongált, így nem várt költségek merültek fel.
"A legutóbbi pályainspekciónk során megállapítottuk, hogy a lelátók, az aszfalt és rengeteg építmény állapota romlott, ezért újra kell értékelnünk új pályacsíkkal kapcsolatos ígéretünket" - jelentette ki. Amint az [origo] F1híreknek hozzátette, "nagyon jól látszik, hogy a rézsükön a lelátókat rögzítő tüskék sok helyen meglazultak és megmozdultak az esőtől. Ezeket most végig kell ellenőrizni, hiszen nem fordulhat elő, hogy leszakadjanak a tribünök."
Új aszfalt lesz, új vonalvezetés nem
Gyulay ennek ellenére biztosra veszi, hogy még az idei Magyar Nagydíj hétvégéjén megszületik az új szerződés. A kormány a 2017-től kezdődő periódusra vonatkozóan már egy februári határozatában garanciát vállalt a verseny összesen kb. 50 milliárd forintos jogdíjára, és a pályát a 2013-as futam után mindenképpen végig újraaszfaltozzák. Ez hozzávetőlegesen 8-900 millió forintba kerül majd, amibe beletartozik az összes rázókő régóta esedékes cseréje is.
"Nem csak a kopó réteget kell levenni, hanem meg kell nézni, hogy mi van alatta, mert a pálya sok pontján megsüllyedt az alépítmény is" - magyarázta az [origo]-nak Gyulay. "Van egy pár hely, ahol már jelezték, hogy ahhoz is hozzá kell nyúlni, ami többletköltséget jelent." Azt a "nagyon jó hőállóságú, nagyon kemény, nem deformálódó" aszfaltot fogják használni, amely másodszorra a tavaly kétszer is újraburkolt, de elsőre feltöredezett 14-es kanyarba került.
Új pályakórház, modernizált főépület
Emellett már javában építik az új pályakórházat, miután a régit tavaly lebontották. "Közel tíz éve minden évben felmerült az FIA részéről, hogy az az 1986-ban épült, könnyűszerkezetes ambulancia semmiben nem felelt meg az előírásoknak. Mindig személyesen Bernie Ecclestone harcolta ki az FIA-nél, hogy ne legyenek problémáink ebből" - árulta el Gyulay. "Technikailag ugyanazt fogja tudni, mint a régi, hiszen műteni itt továbbra sem fognak, de egy F1-es pályán lévő ambulanciát lényegében úgy kell felszerelni, mintha kórház lenne. Mindenben meg kell felelnie az FIA előírásainak: például a mentőnek egy olyan helyre kell tudni beállnia, ahová a lelátóról nem lehet rálátni, ha betolnak egy beteget vagy egy sérültet."
Épül az új pályakórház a Hungaroringen
Gyulay megjegyezte, hogy az idei Magyar Nagydíjra elkészülő új egészségügyi központ építését a Hungaroring saját erőből tudta finanszírozni, köszönhetően annak, hogy a pálya az előző üzleti évben "cégszinten is nyereséges volt."
Modernizálják a versenyirányításnak és a sajtóközpontnak otthont adó, szocreál hatású főépületet is: 160 új tévékészüléket vásárolnak, és rendbehozzák a klímát. "A külföldi újságírók egy egész országról kapnak képet öt napig dolgozva egy olyan helységben, ahol nem jó a légkondicionálás, rosszak a székek, a televíziók 1988-asok..." - mondta Gyulay. "A sajtó felelőse tavaly felhívta oda Ecclestone-t, hogy nézze meg: folyik róluk a víz. Ez kellemetlen volt, mert utána mi mentünk rapportra." Még az idén bővíteni fogják a TV-társaságok számára elkülönített területet is.
Gyulay tisztában van vele, hogy a Hungaroring a ráncfelvarrás után sem kelhet majd versenyre az Abu-Dzabihoz hasonló ultramodern pályákkal, de hozzátette, hogy motorizációs centrummá akarja fejleszteni a mogyoródi létesítményt. "Mi nem csupán egy Forma-1-es pálya vagyunk, hanem a jövőben szeretnénk egy nagyon frekventált rendezvényközpont is lenni, és ennek megfelelően a szolgáltatásaink színvonalát is szeretnénk magas szintre emelni" - mondta. "A nyugati és távol-keleti pályákhoz hasonlóan szeretnénk cégeknek szolgáltatásokat, magánembereknek pedig szórakozási lehetőséget nyújtani."