A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Sportszakmai Munkacsoportja a hétvégén Barcelonában ül össze, hogy megvitassák, mikor és melyik pályákon kerüljön sor a 2014-es tesztekre. Az elmúlt hetekben már felmerült, hogy a Forma-1-es autókat érintő jelentős szabályváltozások miatt jövőre korábban, már januárban megkezdődhetnek az előszezoni tesztek. A napokban pedig kiderült, hogy a csapatok a szezon közbeni gyakorlások visszahozataláról is szavazhatnak az ülésen.
Az idény közbeni teszteket 2009-ben, egy radikális költségcsökkentési program keretében tiltották be, bár 2012-ben sor került egy májusi tesztre Mugellóban. Idén viszont ezt nem találták szükségesnek, ezért a csapatok a nagydíjakon és az egyenesfutási teszteken kívül csak februárban és márciusban próbálhatták ki az autóikat. A hírek szerint most a saját tesztpályával rendelkező Ferrari indítványozta, hogy a szezon közben is lehessen tesztelni, az ötletet pedig legalább négy további csapat támogatja.
A McLaren ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale szerint azonban továbbra sincs szükség a szezon közbeni tesztekre, sőt több gyakorlás csak pluszterheket róna az istállókra. "Ha az idény közben is tesztelnénk kilenc vagy tizenkét napot, valószínűleg újra fel kellene állítanunk úgynevezett tesztcsapatokat. Ez ellenkezik azzal az elvvel, hogy a Forma-1-ben csökkenteni próbáljuk a költségeket" - magyarázta egy telefonos sajtókonferencián.
Neale úgy véli, az egyébként is sűrű szezon mellett a minden helyszínre elutazó csapattagokat túlságosan leterhelnék az extra tesztek. Noha sokan azzal érvelnek, hogy a több gyakorlás az újoncok helyzetét is megkönnyítené, Neale szerint erre ésszerűbb megoldást is találhatnak. "Egyszerűen rendezni kellene még egy edzést péntek délelőttönként, amikor a fiatal versenyzők gyakorolhatnának" - mondta.
Az ügyvezető igazgató szerint azért sincs szükség a szezon közbeni tesztekre, mert a fejlett technológiának köszönhetően manapság ezek nélkül is szinte tökéletesen fel lehet készíteni az autókat a versenyekre. "Most nagyobb hangsúlyt fektetünk a szimulátorokban, a tesztpadon és a modelleken végzett munkára, de nem vettem észre, hogy ettől megbízhatatlanabbak lettek volna az autók" - vélekedett. "Valójában folyamatosan javul a megbízhatóság."
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!