Eldőlt, hogy a Mercedesnek a Nemzetközi Bíróság előtt kell felelnie a május 15. és 17. között, Barcelonában lebonyolított titkos gumiteszt miatt. A két héttel ezelőtti Monacói Nagydíj hétvégéjén derült ki, hogy a csapat a többiek tudta nélkül végzett egy 1000 km-es tesztet a Pirelli számára, mégpedig az idei autójával, amit egyértelműen tilt a Forma-1 Sportszabályzata.
Ezért a Red Bull és a Ferrari még Monacóban panaszt nyújtott be a Mercedes GP ellen, és a verseny sportfelügyelői az összes érintett fél meghallgatása után részletes jelentést állítottak össze az ügyről. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) erre, valamint a Mercedestől, a Ferraritól és a Pirellitől bekért dossziéra hagyatkozva döntött úgy, hogy a bíróság elég idézi az istállót, mert "a vizsgálat szerint a teszt körülményei megsérthették az FIA szabályait."
Bár a botrány kapcsán kiderült, hogy a Bahreini Nagydíj után, április 23-24-én a Pirelli a Ferrarival is zárt ajtók mögött tesztelt Barcelonában, a maranellói istálló egy két évvel ezelőtti autóját használta, amelyre nem terjed ki a szezon közbeni teszttilalom. Ezért az FIA őket már fel is mentette, a továbbiakban nem folyik ellenük eljárás. Riválisuk, a Red Bull is egyetértett abban, hogy ők nem követtek el szabálytalanságot.
A Mercedes tárgyalásának időpontját még nem tűzték ki, de a 45 napos eljárási határidő miatt valószínűleg július 20. után, talán éppen a Magyar Nagydíj előtt kerülhet rá sor. A csapatra akár komoly büntetés is várhat, de a FIA közleményében arról nem esik szó, hogy a Pirellit is vád alá helyeznék. A gumiszállító azzal védekezett, hogy szerződésének értelmében minden csapattal joga van egy-egy 1000 km-es teszthez, és nem kérte, hogy a Mercedes az idei autójával vegyen részt rajta.
A Sportszabályzat 22.1-es cikkelye szerint "tesztelésnek minősül a pályán töltött minden idő, amely nem a világbajnokság egyik fordulójának keretében zajlik a Forma-1 aktuális Technikai Szabályzatának jelentős mértékben megfelelő, illetve tavalyi vagy azt követő autóval. Ez alól csak az az évi legfeljebb nyolc promóciós rendezvény képez kivételt, amikor a csapat a kifejezetten erre a célra biztosított (demó)gumikat használja, és egy ilyen alkalommal legfeljebb 100 km-t tesz meg."
A Mercedes azt állította, a tesztet nem akarta titokban tartani, de ezt számos bizonyíték cáfolni látszik. A csapatnak szüksége volt a gyakorlásra, mert bár egyetlen mért körben az ő autójuk a leggyorsabb, a versenytempójuk a gumikkal kapcsolatos gondjaik miatt gyenge.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!