Idén lejár a Pirelli gumiszállítói szerződése a Forma-1-ben, és egyre türelmetlenebbül várják, hogy aláírhassák a megállapodást a következő ciklusra. Az olasz vállalat ugyanakkor hangsúlyozta, hogy nem ragaszkodnak mindenáron a bajnoksághoz, miközben a Bridgestone és a Hankook már jelezte, hogy ők biztosan nem fognak beugrani a helyükre.
Így továbbra is kérdés, hogy 2014-től milyen gumikkal fognak körözni az autók, de újabban egyre többen emlegetik a Michelin nevét. A francia cég eddig két ciklusban, 1977 és 1984, valamint 2001 és 2006 között vett részt a Forma-1-ben, a sportigazgatójuk azonban hangsúlyozta, hogy a visszatérésükhöz néhány változtatás lenne szükség.
"Ez csak akkor érdekelne bennünket, ha a gumikra értelmesebb szabályok vonatkoznának. Az nem lenne elég a visszatérésünkhöz, hogy mi lennénk a Forma-1 megmentői, de ha van más mód, akkor miért ne?" - nyilatkozta Pascal Couasnon a Speed Weeknek. "Ugyanabban a világban élünk, és egyértelmű, hogy a megjelenés szempontjából a Forma-1 messze az élen jár. Ami a technológiát illeti, abból a szempontból is rendkívül érdekes."
Couasnon a szabályváltoztatási javaslatokkal kapcsolatban kijelentette, hogy például jó lenne megváltoztatni a gumik méretét. "Ma 13 collos kerekek vannak az F1-ben, de ez minket nem érdekel. A 18 collos kerekekkel viszont már teljesen más lenne a helyzet" - mondta. A sportigazgatónak az sem tetszik, hogy jelenleg gyorsan amortizálódó gumikat várnak el a sportágban, holott ez egyáltalán nem egyeztethető össze a környezetkímélő törekvésekkel.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!