A kanadai kormány, a québeci regionális kormányzat, a montreali önkormányzat és a Tourisme Montréal iparkamara a jelenlegi szerződés értelmében együtt fizeti a Kanadai Nagydíj évi 15 millió dolláros jogdíját. Az összeget a 2024-ig történő hosszabbítás érdekében a Formula One Group évente öt százalékkal emelné.
Bár a legtöbb helyszínen ez a növekmény nagyobb (10 százalék körüli), a kanadai kormány nem akarja vállalni az emelésből származó többletköltségeket. A rá eső, jelenlegi 5 millió dolláros rész ugyanis az első évben 250 ezer dollárral növekedne, de a 10 éves periódus végére elérné a 7,2 millió dollárt, melyet a kormány túl soknak tart.
Az alacsony jogdíjat ellensúlyozandó a Formula One Group már most is megkapja a jegybevételek 70%-át, így összesen 35 millió dollárt kasszíroz a Kanadai Nagydíjból. A verseny rendezése ugyanakkor az országnak is megtérül, mert csak az adókból 18 millió dollár bevételt termel, és a haszon nemzetgazdasági szinten eléri a 100 millió dollárt. Ez komoly profitot jelent Montreal számára, ráadásul a verseny a foglalkoztatottságot is növeli, és gyakorlatilag ingyen reklámot nyújt a városnak a nemzetközi sajtóban.
Bár a különböző kormányzatok már korábban megszavazták, hogy vállalják a futam finanszírozását a következő tíz évre is, a növekménnyel nem számoltak. Ez bizonytalanná teszi a Kanadai Nagydíj jövőjét, pedig a futam fontos a Forma-1 számára, mert segíti népszerűsíteni a sportot az USA-ban, ráadásul 2015-re már hat versenyt rendeznének az észak-amerikai időzónában.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!