Közel egy éve, a 2012-es Német Nagydíj óta teszteli a Lotus az új csodafegyverét, a passzív DRS-t, amelytől azt várják, hogy növelheti az autójuk sebességét az egyenesekben. Idén Silverstone-ba hozták el először az eszközt, de az első edzésen nem tudták még kipróbálni, mert esett.
"Esőben nem tudtunk volna tanulni semmit a használatáról" – mondta Räikkönen. "Délután azonban munkára fogtuk, ezért csak a Pirelli kísérleti kemény és normál kemény abroncsait használtuk, így nem is hajtottunk a lehető legjobb köridőre. Nem is igazán foglalkoztunk mással, hogy minél többet tanulhassunk a használatáról." A finn szerint elfogadható mértékű előrelépést értek el, mivel elégedett volt a kocsi balanszával, de azt még nem állította, hogy a versenyen is bevetik. "Talán még nem tartunk ott, ahol tartanunk kéne, de nem állunk túl rosszul. Eljön az a pillanat, amikor meghozzuk a döntést, meglátjuk."
Az eszköz beállítása azért nehéz, mert csak úgy ér valamit, ha a pálya leggyorsabb kanyarjában még nem tereli el a levegőt a hátsó szárnyról, viszont az egyenesekben igen, és így hatékonyan csökkenti a légellenállást és növeli az elérhető sebességet. A két állás közötti váltás is problematikus, hiszen akkor nagyon sokat változik egy pillanat alatt az autó balansza.
"Nem használnánk, ha nem hinnénk abban, hogy előnyt jelent, de 10 km/ó sem lesz, amit hozni fog" – folytatta Räikkönen. "Silverstone egyébként jobban fekszik a Lotusnak, mint az előző pályák, mivel a gyors kanyarok miatt könnyebb felmelegíteni a gumikat. "Nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de nem vagyunk túlzottan lemaradva" – tette hozzá a finn.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!