Felemás hétvégét zárt a Red Bull. A harmadik helyről indult Sebastian Vettel már a rajtnál megelőzte Nico Rosberget, és Lewis Hamilton defektje után sokáig vezetett is, de tíz körrel a vége előtt egy váltóhiba véget vetett a versenyének. Csapattársa, Mark Webber borzasztóan rajtolt, a negyedikről tíz helyet esett azonnal vissza, miután koccant Romain Grosjaennal. Aztán magára talált, és remekül vezetve a második helyen futott be, mindössze 0,7 másodperccel Nico Rosberg mögött. Előretörésében a két Safety Car-periódus és a jól kivitelezett három kerékcserés taktika is szerepet játszott.
"Micsoda nap! Nem hinném, hogy bárki is gondolta volna, hogy így alakul. elég rosszul rajtoltam, ezt meg kell vizsgálnunk, mert az utóbbi időben többnyire jól indultam. Aztán összeértünk Grosjeannal, az első szárnyam megsérült, a srácok remek munkát végeztek, amikor kicserélték. Aztán kezdődött a verseny" – mondta az idény végén a Forma-1-et elhagyó ausztrál. "Imádkoztam a Safety Car-ért, de nem olyan okból, ami miatt bejött, mert tudtam, hogy én lehetek a következő (akinek defektje lesz). Amikor ilyen a helyzet, az egy orosz rulett: soha nem érzi magát kényelmesen az ember, amikor ilyen sok gumiproblémát lát a többi versenyzőnél. Kihoztam a legtöbbet ezekből a Safety Car-periódusokból – ez volt a valaha volt egyik legjobb stratégiánk. Nagyon jól működött."
"Keményen dolgoztam, hogy megfelelő tempót diktáljak, amikor kellett, aztán már csak Nico volt előttem, azonban őt már nem tudtam megelőzni a végén. Jó lett volna, ha van még pár kör, de ez ma így alakult. Szerettem volna elkapni, de megérdemelte a győzelmet, egész nap remekül vezetett. Majdnem nagyon különleges nap lett belőle, de így is jó nap volt."
Vettel nem volt ilyen jókedvű a kiesése miatt. "Nyilvánvalóan nagyon kiábrándító kiesni, amikor már csak pár kör van hátra. Váltóproblémánk volt, azt hiszem, az ötödik fokozat eltört, és megrongálta a váltó többi részét is, nem lehetett folytatni. Kár, mert jó helyzetben voltunk, remek lett volna megnyerni ez a versenyt, jövőre meg kell próbálnunk újra. Jó, hogy rövid idő múlva jön a következő verseny" – tette hozzá.
Adrian Newey, a csapat technikai igazgatója nem látta a telemetriából, hogy műszaki probléma közeleg. "Az adatokban semmi nem utalt rá. Biztosan a hajtáslánc hibásodott meg, de hogy pontosan micsoda, azt egyelőre nem tudjuk. Előbb vissza kell kapnunk az autót."
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!